سایز متن   /

پایگاه خبری العربی الجدید در گزارشی از باجگیری ستیزه جویان پ.ک.ک از شهروندان اقلیم کردستان تحت عنوان مالیات بر درآمد شهروندان خبر داد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از العربی الجدید، عملیات نظامی ترکیه از ۴۵ روز گذشته تاکنون علیه ستیزه جویان پ.ک.ک در مناطق مرزی شمال عراق، در اقلیم کردستان از طریق عملیات های مختلف هوایی و زمینی که خسارات قابل توجهی به صفوف پ.ک.ک وارد کرده است ادامه دارد و در این عملیات ها بیشتر زیر ساخت های انبار مهمات و خودروهایی که در سالهای اخیر در داخل شهرهای مرزی عراق جمع آوری کرده بود و از آنها برای هدف قرار دادن ترکیه استفاده می کرد را نابود کرده است.

نیروهای ترکیه عملیات مداوم خود را در داخل زاخو، مخمور، قندیل و هفتتانین در شرق دهوک و شمال اربیل به طور مستمر انجام می دهند.

در حالی که مقامات بغداد و اربیل از گروه های ستیزه جو خواسته تا از خاک عراق به ترکیه و کشورهای همسایه حمله نکنند و از ترکیه نیز خواسته شده مناطق مسکونی روستایی را بمباران نکنند، گزارش ها حاکی از آن است که تروریست های پ.ک.ک حقوق شهروندان کرد را نقض و از آنها اخاذی می کنند.

ربوار بابکی، عضو پارلمان کردستان با بیان اینکه شبه نظامیان پ.ک.ک دارای نقاط کنترل و بازرسی غیرقانونی در مناطق مرزی در داخل اقلیم کردستان هستند و ازشهروندان کرد به خصوص کشاورزان و دامداران اخاذی می کنند، اظهار داشت: «معیشت بیشتر شهروندان آن مناطق مرزی به کشاورزی و دامداری بستگی دارد و آنها در فصول کشاورزی و دامداری تلاش زیادی می کنند، به طوری که شبه نظامیان پ.ک.ک می آیند و از آنها اخاذی کرده و مالیات های سنگینی به آنها تحمیل می کنند.»

این نماینده پارلمان توضیح داد: افراد مسلح پ.ک.ک برای هر محصول ۳ درصد مالیات تعیین کرده و برای دام و گوسفند نیز همین کار را انجام می دهند بدین معنی که از هر ۱۰۰ راس دام ۳ دام را برای خود بر می دارند. علاوه بر این صدها روستا به دلیل حضور شبه نظامیان پ.ک.ک و درگیری بین آنها و ارتش ترکیه در آن مناطق تخلیه شده اند وساکنان آنها مجبور شده اند برای حفظ امنیت و رهایی از آزار و اذیت های عناصر مسلح پ.ک.ک، فرار کنند.

نیروهای ترکیه تا عمق ۱۵ تا ۳۰ کیلومتری منطقه باتیفای زاخو نفوذ کرده اند که این امر باعث تخلیه چندین روستا در منطقه شده است و دولت عراق بارها و بارها از ترکیه خواسته که عملیات نظامی خود را متوقف کند و سفیر ترکیه را نیز در همین راستا احضار کرده است، ولی آنکارا صریحا این درخواست ها را رد کرده و به گفته مقامات ترکیه آنها برای دفاع خود به تروریست های پ.ک.ک حمله می کنند.

ترکیه اخیراً اعلام کرده است که سه موشک را به سمت روستای استفلانی شلیک کرده است، همچنین دره باجووانی، کوه کورزار مشرف به شیلادزی و کوه لینک در شمال منطقه دیرلوک، در استان دهوک در اقلیم کردستان عراق، در چارچوب خنثی سازی شبه نظامیان پ.ک.ک  بمباران کرده است.

عماد باجالان، عضو حزب دموکرات کردستان عراق نیز با اشاره به اینکه خاک اقلیم کردستان به یک میدانی برای تسویه حساب بین ترکها و پ.ک.ک تبدیل شده است و این موضوع باعث ناراحتی و تأثیر مستقیم بر منافع کردها در منطقه شده است، در گفتگو با العربی الجدید تصریح کرد؛ دولت عراق باید وظیفه خود را برای جلوگیری از خطر برای کُردها و تصمیم گیری در مورد درگیری پ.ک.ک و ترکیه در خاک عراق انجام دهد.

مهما خلیل، فرماندار شنگال نیز در گفتگو با العربی الجدید با اشاره به اینکه اعضای پ.ک.ک بخشهای بزرگی از منطقه را کنترل کرده و رفتارهای پرخاشگرانه و اقتدارگرایانه را بر روی مردم اعمال می کنند و از تجار و رانندگان اتومبیل های باری اخاذی می کنند، تاکید کرد؛ آنچه عناصر پ.ک.ک در منطقه انجام می دهند برای ما یا مردم و حتی برای دولت فدرال در بغداد تازگی ندارد، زیرا سالهاست که ما آنچه را که در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک اتفاق می افتد را به دولت عراق اطلاع می دهیم اما هیچ گونه فایده ای نداشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی