سایز متن   /

پیام توییتری وزیر امور خارجه ترکیه به مناسبت ششمین سالگرد قتل عام ایزدی ها توسط داعش

به گزارش کوردپاریز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی که از حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت، ضمن اشاره به اینکه رنج و عذاب ایزدی ها که شش سال پیش در شنگال موصل در عراق از سوی تروریستهای داعشی قتل عام شدند، فراموش نشده است، اعلام کرد : ایزدی ها امروز هم تحت ظلم و ستم سازمان تروریستی پ.ک.ک قرار دارند.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: رنج و عذاب ناشی از خشونت شش سال پیش داعشی ها بر علیه ایزدی ها و قتل عام آنان هنوز در اذهان زنده است، متاسفانه ایزدی ها پس از رهایی از مظالم سازمان تروریستی داعش، امروز هم در پنجه تروریسم پ.ک.ک و ظلم و ستم گری های آنان گرفتارند. 

سازمان تروریستی داعش سوم آگوست سال ۲۰۱۴ با حمله به شنگال موجب فرار هزاران زن و کودک ایزدی شده و مردان را به قتل رساند.

داعش در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ یک سوم خاکهای عراق را اشغال کرده و در نتیجه درگیری های واقع بیش از ۵ میلیون نفر از مردم این کشور با ترک خانه و کاشانه خود ناگزیر از پناه بردن به شهرهای شمالی و جنوبی این کشور شدند.

علیرغم اینکه عراق در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ از لوث وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده و کلیه شهرهای این کشور از دست داعش نجات داده شد ولی صدها هزار عراقی به علت عدم ساخت مجدد مناطق ویران شده در حین درگیری ها هنوز هم نمی توانند به خانه و کاشانه خود برگردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی