سایز متن   /

رئیس حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با اشاره به فرمانبرداری پ.ک.ک از آمریکا، بر اصرار آمریکا بر تداوم مبارزه مسلحانه پ.ک.ک تأکید کرد.

به گزارش کوردپاریز، دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از موضع گیری های اخیر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در خصوص مسئله کردها عنوان کرد: «پشت مسئله کردها آمریکا حضور دارد. پ.ک.ک حتی اگر بخواهد از مبارزه مسلحانه دست بردارد، آمریکا اجازه نخواهد داد. از گوششان گرفته و آنان را به جبهه درگیری می کشاند. این کار را اکنون نیز انجام می دهد. پ.ک.ک ابزار استراتژیک آمریکا است. پ.ک.ک نیز وابستگی بسیار شدیدی به آمریکا دارد».

به نوشته روزنامه آیدینلیک، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «در خصوص طرح مسئله کردها در استراتژی CHP باید اعلام کرد که این استراتژی متعلق به خود CHP نیست. زمانی که به گزارش ۲۶۰ صفحه ای رند کورپوریشن نگاه می کنید متوجه خواهید شد که هدف مستقر کردن CHP در مرکز و قرار دادن حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب خوب در کنار CHP است. این هدف طراحی شده و بر روی آن کار انجام می گیرد. طرح مسئله کردها نیز در استراتژی CHP این گونه نیست که این استراتژی را CHP طراحی کرده باشد. بلکه CHP در حال حرکت در مسیر استراتژی است که آمریکا آن را طراحی کرده است. اتحاد و برابری که کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب CHP از آن سخن می گوید در واقع دوستی با HDP/PKK است. علی رغم نظر مخالف هواداران این حزب بر این دوستی ولی باز CHP بر آن اصرار فراوان می کند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی