سایز متن   /

پ.ک.ک، سازمان تحت کنترل ترکیه بودە و وظیفە اصلی آن از بین بردن هویت کردها می باشد.

نویسندە: بوبه اثر

.

اگر به مراحلی بنگریم که پ.ک.ک از بدو تأسیس تاکنون طی کردە است، می توان دستاوردهای این گروه برای کردها را بحث برانگیز خواند. واقعا دستاوردهای پ.ک.ک برای کردها کدامند؟ حوزه فعالیت و یا به اصطلاح مبارزات پ.ک.ک کجاست و این گروه اکنون در کدام منطقە مستقر شدە و به چە فعالیتهایی مشغول است؟

پ.ک.ک بنا بر افکار و عقاید خود و بنا بر منافع ترکیه و بر اساس ایدئولوژی خود، آنچە در جواب سؤالای مطرح شدە می گوید درست است. پ.ک.ک درست می گوید زیرا در اصل این سازمان برای حقوق و مطالبات کردها تأسیس نشدە است.

.

واقعا ما در نوشتەهایمان به چە مسائلی پرداختەایم؟

من و امثال من مقالات بسیاری در رابطە با سیاست و ایدئولوژی پ.ک.ک نوشتەایم، واقعا ما در نوشتەهایمان به چە مسائلی پرداختەایم؟

من تصمیم گرفتە بودم که از این به بعد در مورد پ.ک.ک ننویسم، اما سعی خواهم کرد دوبارە بنویسم. زیرا انسان در بسیاری از مواقع مجبور می شود که بعضی از تصمیمات و وعدەهای قبلی خود را نادیدە بگیرد. چرا من خود را ناگزیر می دانم که دوبارە در رابطە با پ.ک.ک بنویسم؟ دلیلش این است که ملت کرد خیلی زود رویدادها را فراموش خواهند کرد. حتی چنان فراموش خواهند کرد باید بیش از یک بار دیگر یادآوری کرد تا به خاطر آورند که چە مسائلی را به تحریر آوردە بودیم.

ما بارها نوشتە بودیم که پ.ک.ک با دسیسەی میت ترکیه تأسیس شدە تا بتواند جلوی مطالبات کردها بایستد و مانع رسیدن کردها به زندگی آرام و آزاد باشد.

اگر با دقت بیشتر و بدون تعصب به مراحلی بنگریم پ.ک.ک، از بدو تأسیس تاکنون طی کردە است، می توان نسبت به دستاوردهای این گروه برای کردها مشکوک شد. واقعا دستاوردهای پ.ک.ک برای کوردها کدامند؟ مناطقی که پ.ک.ک ادعا می کند میدان اصلی مبارزات این گروه به حساب می آید و می بایست در آنجا حضور داشت کدامند و این گروه اکنون در کدام منطقە مستقر شدە و به چە فعالیتهایی مشغول است؟

توطئە و پروژە ترکیه این بود که مسیر مطالبات کردها را منحرف کند و این وظیفه را به پ.ک.ک محول کرد که  با ایجاد آشوب و اغتشاش، دست ترکها برای سرکوب باز باشد.

به این مسألە توجە کنید و به آن بیاندیشید، زمانی که در سال ۱۹۹۱ میلادی، اقلیم کردستان به خودمختاری رسید، پ.ک.ک بر علیە این دستاورد اعلان جنگ کرد زیرا آنرا بعنوان خنجری تشبیە کرد که در پشت عربها و ترکها فرو رفتە باشد. البتە که در جنگهای متعددش با احزاب مختلف اقلیم کردستان موفقیتی به دست نیاورد و رهبران پ.ک.ک دریافتند که از لحاظ فیزیکی یارای غلبه بر اقلیم کردستان را ندارند به همین دلیل چارەای دیگر اندیشیدند.

.

پ.ک.ک برای غلبه بر اقلیم کردستان، دست به تخریب، فساد، فتنە، اغتشاش و آشوب زد

پ.ک.ک برای غلبه بر خودمختاری اقلیم کردستان، دست به تخریب، فساد، فتنە، اغتشاش و آشوب زد تا شاید از این راە بتواند از استقلال کردها و تأسیس کشور مستقل کردستان جلوگیری کند.

هرآنچە در توان داشتند را علیە اقلیم کردستان انجام دادند، اما موفق نشدند. سرانجام نقش مخرب خود را در شنگال به اجرا گذاشتند. پای تروریستهای داعش را به شنگال باز کردە و این شهر کردستانی ایزدیان را به اشغال داعشیان درآوردند. پس از اشغال شنگال نیز بجای بیرون راندن داعشیهای تروریست به تبلیغات علیە حکومت اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ کرد پرداختە و با سوءاستفادە از فضای دهشتناک شنگال آنرا بعنوان فرصتی برای تبلیغات گروه خود بکار گرفتند.

باوجود این باز هم موفق نشدند و حکومت اقلیم کردستان همچنان استوار روی پای خود ایستاد. بعد از اینکه داعش ناچار به عقب نشینی از شنگال گشت، این گروە تروریستی مناطق تحت اشغال خود را به پ.ک.ک واگذار نمود و این سازمان نیز با بهانەی اینکه آن مناطق را آزاد ساختە، در شنگال مستقر شدە و خارج نشدند.

شنگال را تخلیە نمی کنند و عامل آشوب نیز هستند. چرا؟ کاملا روشن است، هدف عدم رسیدن اقلیم کردستان به استقلال است و پ.ک.ک تمام توان خود را برای جلوگیری از استقلال کردها به کار خواهد گرفت.

اکنون مشکلات اساسی در شنگال نهفتەاند. در آنجا پ.ک.ک نقش مخرب داشته و موظف است اوضاع این شهر را برهم بزند و فضایی را بوجود بیاورد که ساکنان آوارەی آن به شهرشان بازنگردند. پ.ک.ک این وظیفە را از طرف ترکیه و با پول و جنگ افزارهای آنان اجرا می کند.

پ.ک.ک هزاران جوان کرد را به کشتن داد، هزاران روستا و شهر و شهرستان به سبب پ.ک.ک ویران شدند، ملیونها کرد آوارە و بی خانمان شدند و در کلان شهرهای ترکها اسکان گزیدند.

.

چرا پ.ک.ک برای خارج شدن از شنگال سرباز می زند؟

من با قرار دادن این اتفاقات می گویم: چرا پ.ک.ک برای خارج شدن از شنگال سرباز می زند؟ جواب واضح است، زیرا ترکیه می خواهد پ.ک.ک در شنگال بماند و آن شهر را رها نسازد.

.

دیگر بس کن

پ.ک.ک آنهمە ویرانی و قتل و عام و جنایات به بار آورد اما هیچکدام از سازمانهای ما که با این اعمال پ.ک.ک مخالف هستند، یکبار هم به پ.ک.ک نگفتند که دیگر بس کن.

دیگر بس است نه فقط شفاهی، بلکه با برگزاری تظاهرات، با انتشار نشریه های تأثیرگذار و با نوشتن مقالات و نوشتەهای مستند و افشاگرانە در سایتهای خود و با ایجاد نشستهای مطبوعاتی اقدامات مشمئز کنندەی پ.ک.ک را افشا کنند.

تا زمانی که صدای اعتراض کردها درمورد سیاستها و اعمال پ.ک.ک در مناطق کردنشین به بلندی شنیدە نشود، این سازمان از ادامە دادن به اقدامات ضد بشری خود باز نخواهد ایستاد. در تاریخ معاصر کردها و هم اکنون پ.ک.ک به عنوان باری اضافی بر دوش کردها سنگینی می کند.

با کمی اندیشیدن درمی یابیم که پ.ک.ک، سازمان تحت کنترل ترکیه است، به همین دلیل وظیفە و اقدامات اصلی این سازمان به اصطلاح کردستانی، ممانعت و پیشگیری از مطالبات و خواسته مشروع کردها می باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی