سایز متن   /

دفتر حزب دموکرات کردستان سوریه در قامشلو در شب پانزدهم اوت مورد حمله قرار گرفت و مهاجمین در این حمله پرچم کردستان را به رنگ سیاه درآوردند و شعارهایی روی دیوارهای این دفتر نوشتند که بی شک یک پیام هشدارآمیز در پشت این حمله وجود داشت.

بله، شکی نیست که این یک پیام هشدار بود که جمیل بایک در گفتگو با رسانه ماهواره ای خود تلویحا به آن اشاره و مراتب انتقاد شدید و خشن خود را از اداره خودگردان  ابراز کرده بود.

او در این مصاحبه به کادرهای پ.ک.ک و هواداران و حامیان آنها در کردستان سوریه هشدار داده بود. بایک با انتقاد از اینکه مذاکرات پ.ی.د و انجمن میهنی دور از چشمان پ.ک.ک صورت می گیرد به شدت از آن انتقاد و مخالفت خود را با آن اعلام کرد و حتی از جوانان به اصطلاح انقلابی خواست در مقابل این حرکت اداره خودگردان بایستند.

این سخنان جمیل بایک جایی برای شک نمی گذارد که عناصر پ.ک.ک به دستور مستقیم بایک این حمله را انجام داده است. هر اتفاقی که برای احزاب کردی سوری می افتد پ.ک.ک در پشت آن است. یک گروه و فرقه تروریستی که هیچ گروه و حزبی را به جز خود قبول ندارند و همه موظفند قبل از هر نطقی حتما از آپو تشکر کنند و اگر این امر صورت نگیرد گناه بزرگی را مرتکب شده اند.

این حمله ممکن است چندان بزرگ نبوده، اما در پشت آن یک پیام جدی وجود داشت، جمیل بایک با دستور حمله یک پیام اساسی برای مظلوم کوبانی و اداره خودگردان ارسال کرد و خواست بگوید که ما می توانیم هر زمان، هر کاری را که بخواهیم، انجام دهیم.

گفتنی است که اخیرا تنش و اختلاف جدی بین جمیل بایک و مظلوم کوبانی صورت گرفته و تلاش های جمیل بایک برای برگرداندن مظلوم به قندیل تاکنون به ثمر ننشسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی