سایز متن   /

مسئول نهاد روابط خارجی دولت اقلیم کردستان ضمن اشاره به اینکه رئیس اقلیم، طی دیدارهای خود در آنکارا درباره حملات ترکیه گفتگو کرده، تاکید کرد که باید  حضور پ.ک.ک در اقلیم  برای همیشه پایان یابد.

به گزارش کوردپاریز، صفین دزه یی طی گفتگو با سایت خبری روداو درباره سفر اخیر نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به ترکیه و دیدارهای وی با مقامات ارشد این کشور گفت که اقلیم سیاست مستقل خود را داشته و بازیگری موثر در معادلات سیاسی منطقه است.

مسئول نهاد روابط خارجی اقلیم کردستان افزود که روابط دوجانبه، روابط اربیل و بغداد، روابط آنکارا و بغداد و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان اقلیم و ترکیه از محورهای گفتگوهای بارزانی در ترکیه بوده است.

وی  مورد حملات ترکیه به اقلیم کردستان که موجب تخلیه بیش از ۵۰۰ روستان و جان باختن  ومجروح شدن شهروندان شده، گفت” از وقوع این رویدادها نگرانیم و با سرکنسول ترکیه در اقلیم در این مورد گفتگو شده و در ترکیه نیز (طی دیدارهای نچیروان بارزانی ) درباره آن گفتگو شد. وجود پ.ک.ک، در اقلیم کردستان عامل اصلی این حملات و لشکرکشی های ترکیه و ویرانی برای شهروندان اقلیم است و بر این باوریم که باید برای همیشه به این حضور پایان داده شود و پ.ک.ک، به اقلیم کردستان و دستاوردهای آن احترام بگذارد.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی