سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، پس از اینکه بسه هوزات از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک در کانال ماهواره ای گروهک، حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) را عامل اصلی حملات ترکیه به اقلیم کردستان عنوان کرد و این حزب را متهم به همکاری برای نابودی گروهک پ.ک.ک کرد، حزب دمکرات پاسخ شدید الحنی به این اظهارات داد.

حزب دمکرات خطاب در واکنش به این اظهارات طی بیانیه ای شدیدالحن خطاب به پ ک ک اعلام کرد: به چه رویی خواهان پاسخ ما هستید؟ از مدت‌ها پیش روسای مشترک (KCK) و مراد کارییلان و دوران کالکان اقدام به اتهام‌زنی به حزب دمکرات می کنند و خواهان پاسخ و واکنش این حزب هستند.

در ادامه آمده است: عصر بردگی در همه دنیا به پایان رسیده اما در داخل پ.ک.ک هنوز باقی است. سیستم آموزش نظامی پ.ک.ک، قادر به پرورش افراد جسور و آزاد نیست؛ زیرا اجازه ارتباط با جهان خارج و اطلاع از پیشرفت و اخبار روز را به نیروهای خود نمی دهد  و کسی در این گروه اجازه اظهارنظر مخالف و آرای متفاوت و حتی جدا شدن را ندارد و رهبران گروه نیز خود را برده برخی اعتقادات که آن ها را مقدس می شمارند؛ کرده اند و از تحولات جهان امروز و وضعیت و آرای مردم اقلیم کردستان بی اطلاع هستند.

حزب دمکرات (پارتی) در ادامه افزود: اغلب احزاب کُردی خطرات را درک می کنند و برای یافتن راهکار و ایجاد حمایت در تلاش هستند تا درد و رنجی به آنها و مردم و میهن نرسد و دستاوردهای موجود حفظ شود؛ لذا با دیدگاهی واقع‌بینانه با رویدادها و تحولات تعامل دارند نه همانند پ.ک.ک که به دلیل سیاست‌ اشتباهش، حتی مردم کردستان نمی دانند که این گروه چه می‌خواهد و چرا عامل  کشته شدن پسران و دختران کُرد می شود، همچنین نمی دانند چرا این گروه در مسیر مخالف جریان آب شنا می کنند؟

نهاد رسانه ای حزب دمکرات تاکید کرده: جنگی که رسانه‌های پ.ک.ک راه انداخته اند و با اتهام ‌زنی به حزب دمکرات اقدام به دروغ ‌پراکنی می کنند، چیز تازه ای نیست اما هنگامی که این امر، تاریخ، سران حزب دمکرات و دستاوردهای مردم کردستان را نشانه می رود، یقینا بدون پاسخ نخواهد ماند و این حزب به بیان حقایق اقدام خواهد کرد و به آنها خواهد گفت: آیا به خود نگاه نمی کنید که از کجا آمده اید؟ و اکنون کجا هستید؟ گروه شما برای چه هدفی  تاسیس شد و اکنون چکار می کنید؟ آیا نمی بینید که تبدیل به دلیلی برای لشکرکشی و نابودی و عاملی برای مشکل‌آفرینی در برابر آینده و دستاوردهای کردستان شده اید که با خون و اشک شکل گرفت؟ مردم اقلیم کردستان کی از شما خواسته اند که حامی آنها باشید؟

حزب دمکرات تاکید کرده که پ.ک.ک، باید به محل اصلی جغرافیایی که برای آن تاسیس شده و از آن جا آماده بازگردد.

حزب دمکرات در ادامه بیانیه شدیداللحن خود خطاب به پ.ک.ک آورده است: شما می گویید که ارتش ترکیه برای نابودی کُردها آمده اند لذا در حفتانین، زاب و خواکورک در برابر آنها مقاومت می‌کنید، آیا شما به سوال کُردهای حاضر در شمال و جنوب جواب داده اید که چرا ترکیه یک وجب وارد اراضی اقلیم کردستان نشده مگر هنگامی که شما میدان نبرد را رها کرده و گریختید؟ در حقیقت شما بهانه این حمله هستند و آنها را به اینجا کشاندید؟ بلکه حتی شما تنها برای یک هدف اینجا هستید، آن هم آمدن تُرک‌ها به اینجاست و در میان شما افرادی که برای سازمان اطلاعات ترکیه هم جاسوسی می کردند، شناسایی شده اند و نحوه هدف قرار دادن خودروها و اماکن نیروهای پ.ک.ک، نیز نشان از وجود جاسوس های داخلی در این حزب دارد.

در بخشی دیگر نیز اشاره شده که پ.ک.ک، از احساسات مردم اقلیم نسبت به کردها در دیگر کشورها سوءاستفاده می کند و  دوران کالکان از رهبران پ.ک.ک با درخواست های استقلال کردها در اقلیم کردستان مخالفت کرده و اعلام کرده که دولت مستقل کردی نباید تشکیل شود و مشکل پ.ک.ک، با مسعود بارزانی این است که خواستار استقلال است.

حزب دمکرات درباره وضعیت شنگال و حضور نیروهای پ.ک.ک، در این شهر و بمباران آن توسط ترکیه اعلام کرده: اکنون شما در حال جدا کردن این منطقه از اقلیم کردستان هستید، به چه منطقی اهالی شنگال در آن جا مشروعیت ندارند اما شما فراریان و پناهندگان از دیگر مناطق، مشروعیت دارید؟ حقیقت این است که شما هیچ مشروعیتی برای مداخله در امور اداری و نظامی اقلیم کردستان ندارید، اموری که تنها بخشی از وظایف انحصاری دولت اقلیم و وزارت امور پیشمرگ است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی