سایز متن   /

ترکیه و ایران در بیانیه پایانی ششمین نشست شورای عالی همکاری دو کشور بر مبارزه مشترک با گروههای تروریستی پ.ک.ک/ پژاک تاکید کردند.

به گزارش کوردپاریز، در بیانیه پایانی ششمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه که با شرکت رجب طیب اردوغان و حسن روحانی روسای جمهور دو کشور امروز به صورت مجازی برگزار شد، بر مبارزه مشترک با پ.ک.ک/ پژاک و دیگر گروههای تروریستی تاکید شده است.

در بخش‌هایی از این بیانیه مشترک آمده است: با توجه به تهدیدات گروه تروریستی پ.ک.ک/ پژاک و دیگر گروههای تروریستی علیه ایران و ترکیه، طرفین بر استفاده حداکثری از سازوکارهای همکاری موجود برای مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک/ پژاک و دیگر گروههای تروریستی حاضر در مرزهای مشترک از جمله اجرای عملیات‌های مشترک تاکید کردند.

ترکیه و ایران همچنین تعهد کردند که برای جبران کاهش حجم تجاری میان دو کشور، طرح‌های اقتصادی جدیدی برای افزایش همکاری‌ها ارائه کنند.

در این بیانیه، طرفین بر گسترش همکاری‌ها برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا نیز تاکید کرده‌اند.

همچنین دو کشور خاطرنشان کردند که برای افزایش حجم مبادلات تجاری از ظرفیت‌های کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک حمل و نقل به شکل کامل بهره خواهند برد.

تاکید بر افزایش همکاری‌ها برای حل و فصل بحران سوریه، تاکید بر ثبات و امنیت عراق و افزایش همکاری‌ها در چارچوب گروه «D-8» و سایر سازمان‌های بین‌المللی و جهانی از دیگر محورهای بیانیه مشترک میان ایران و ترکیه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی