سایز متن   /

دادگاه تجدید نظر اربیل دو تن از متهمان ترور کارمند کنسولگری  ترکیه در این شهر را که سال گذشته روی داد؛ به اعدام محکوم کرده و دو متهم دیگر را نیز تبرئه کرد.

به گزارش کرد کوردپاریز به نقل از شفق نیوز، دادگاه تجدید نظر اربیل،  “صدقی کریم برادوستی” و “ایوب ابراهیم ملا برادوستی” از متهمان واقعه ترور کارمند کنسولگری ترکیه در اربیل  که در رستورانی به نام حقه باز روی داد، را پس از  یک سال بازداشت، از اتهام قتل تبرئه کرد و متهمان  آزاد شدند.

متهمان دهم فوریه سال میلادی جاری (۲۱ بهمن ۱۳۹۸) در دادگاه بدوی به اتهام مشارکت در عملیات ترور، به دو سال حبس محکوم و روانه زندان شدند، اما دادگاه تجدید نظرآنان را از اتهامات وارده تبرئه و اعلام کرد که ارتباطی با این ترور نداشته اند.

دو متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام همدستی در ترور به دو سال  زندان محکوم شده و دو متهم اصلی هم به نام های مظلوم داغ و عبدالرحمن ار به عنوان عاملان اصلی این ترور، به اعدام محکوم شده اند.

یادآور می شود ۱۷ ژوئیه سال گذشته میلادی فردی که نیروهای امنیتی اربیل و مقامات ترکیه وی را کارمند کنسولگری گری  ترکیه در اربیل معرفی کردند،  در رستوران حقه باز در این شهر، طی حمله مسلحانه توسط مظلوم داغ ترور شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی