سایز متن   /

کوردپاریز/ رسانه‌های مختلف کُردزبان در اربیل ویدئویی کوتاه از یک زن ایزدی را منتشر کردند که داستان اقدام عناصر تروریست پ.ک.ک در ربودن پسر ۱۵ ساله‌اش از شهر شنگال واقع در غرب استان نینوا و وادار ساختن وی به پیوستن به این گروه تروریستی برای نبرد علیه ارتش ترکیه را روایت می‌کرد.

این زن عراقی در این ویدئو کوتاه تصریح کرد: فرزند من که فراس عثمان عمر خضر نام داشت، مدتی بود که تماس‌هایی از پ.ک.ک به منظور اقناع وی برای پیوستن به این گروه را دریافت می‌کرد اما فرزندم با این درخواست‌ها مخالفت می‌کرد و به هنگام آمدن اعضای پ.ک.ک از دست آنها در منازل همسایگان پنهان می‌شد ولی پس از آن که فشارهای این گروه بیشتر شد، وی فرار کرد و در اردوگاه آوارگان مخفی شد اما آنها آنجا وی را ربودند و وادار به پیوستن به گروه مذکور کردند.

این زن ایزدی در ادامه افزود: از شش ماه پیش هیچ اطلاعی از فرزندم ندارم و از اقدام احتمالی عناصر پ.ک.ک در ربودن دخترم نگران هستم. وی افزود: آنها به این شیوه وحشیانه دست به ربودن پسران و دختران‌مان می‌زنند و آنها را به نبرد علیه ترکیه وادار می‌کنند و منجر به کشته شدن فرزندان‌مان می‌شوند. عناصر مسلح پ.ک.ک کُردهای ایزدی را فریب می‌دهند، آنها به خاطر ما به شنگال نیامده‌اند بلکه برای سلب اراضی، منازل و مزارع ما آمده اند.

این زن عراقی در ادامه خواهان اعمال فشار بر پ.ک.ک برای اقناع کودکان ایزدی به خانواده‌هایشان شد و از ایزدی‌ها خواست تا از فرزندانشان در برابر ربایش و سربازگیری اجباری پ.ک.ک حفاظت کنند.

ایزدی‌ها پیش از این دست به برگزاری چندین تظاهرات علیه تداوم حضور عناصر تروریستی پ.ک.ک در شهر شنگال زده‌اند، تظاهراتی که با تهدیدات پ.ک.ک و ربایش آن رو به رو شده اند.

در همین رابطه، یک مقام محلی در شهر سنجار در گفتگو با العربی الجدید تصریح کرد: پ.ک.ک که در روستاهای اطراف شهر شنگال حضور دارند، عناصر مسلحی تحت عنوان «یگان‌های حفاظت از شنگال» در درون شهر دارند که وظیفه تهدید و برخی اوقات بازداشت مخالفان این گروه را برعهده دارند، سرکوب‌های پ.ک.ک هنوز مایه نگرانی ساکنان شنگال است و منجر به فرار بسیاری از آنها به اقلیم کردستان شده است.

«محما خلیل»، فرماندار سنجار ماه گذشته پ.ک.ک را متهم به اداره زندان‌هایی سری در شهر شنگال کرد که از سال‌ها پیش فعال بوده است. وی اظهار داشت: مقامات محلی صدها شکایت از وجود زندان‌های سری و وحشتناک وابسته به پ.ک.ک را شهروندان دریافت کرده اند این گروه همچنین علاوه بر داشتن زندان، دست به ربایش کودکان و زنان ایزدی هم می زند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی