سایز متن   /

ارتش ترکیه با اعزام نیروهای بیشتر به مناطق مرزی اقلیم کردستان، شمار  پایگاه های نظامی خود در این مناطق را افزایش داد.

کوردپاریز/ سایت خبری ژیان، به نقل از دلشیر عبدالستار بخشدار منطقه باتیفا در استان دهوک اقلیم کردستان، گزارش داد که طی دو روز گذشته  تحرکات نظامی ترکیه در مناطق مرزی اقلیم کردستان و در داخل خاک اقلیم به شدت افزایش یافته و همزمان بمباران این مناطق نیز توسط جنگنده های ترکیه شدت گرفته است.

وی افزود که شمار بسیاری از نظامیان ترکیه توسط عملیات هلی برن به این منطقه اعزام و با احداث دو پایگاه نظامی جدید، در مناطق نزدیک به روستاهای اطراف زاخو مستقر شده اند.

از سوی دیگر سایت خبری و تحلیلی شارپرس نیز به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که ارتش ترکیه در روزهای اخیر ۴ پایگاه نظامی جدید را در مناطق سرکاسپی، گریبین، ربیا، شرانش و چلکی زیوکی، واقع در  اطراف منطقه زاخو از توابع استان دهوک، ایجاد و نیروهای نظامی خود را با عملیات هلی برن به این مناطق اعزام کرده است.

بر اساس خبر این مناطق به صورت همزمان با این تحرکات و نقل و انتقال نظامیان ترکیه توسط جنگنده های این کشور به شدت بمباران شده است.

از سوی دیگر ترکیه روزسه شنبه چندین بار روستاهای مرزی استان دهوک را به شدت  و به صورت پیاپی بمباران کرده و خسارات شدیدی به زمین های کشاورزی، باغات و پوشش گیاهی این مناطق وارد کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی