سایز متن   /

اداره زندان ادیرنه، اجازه دیدار هیئت حزب چپ سوئد با دمیرتاش را در زندان ادیرنه صادر نکرد.

به گزارش کوردپاریز، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، اداره زندان ادیرنه اجازه ملاقات هیئت حزب چپ سوئد را که به رهبری جوناس اسجوستد رئیس این حزب به ترکیه آمده است، با صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP در زندان ادیرنه صادر نکرد.

بنابراین گزارش، این هیئت که به همراه زینال اوزن، نمانیده پارلمان ترکیه از HDP و رمضان دمیر، وکیل دمیرتاش به ادیرنه سفر کرده بودند با ممانعت اداره زندان ادیرنه روبه رو شده و نتوانستند با دمیرتاش ملاقات کنند.

اسجوستد در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دستگیری های اخیر سیاستمداران کرد ترکیه ضمن اعلام همبستگی با کردهای ترکیه عنوان کرد: «عملیات ها علیه HDP به هیچ عنوان دموکراتیک نبوده و غیر قابل قبول است. رفتاری که با HDP در دستور کار قرار گرفته است یک رفتار دیکتاتور مآبانه است. به خصوص حکمی که دادگاه حقوق بشر اروپا در خصوص دمیرتاش صادر کرده است باید از سوی مقامات ترک مورد شناسایی قرار بگیرد. از این سیاست های فشار که به معنی خفه کردن صدای میلیون ها انسان است باید دست برداشته شود. HDP حزب کلیدی برای حل و فصل مسائل در ترکیه است و دمیرتاش در این روند یک نقش کلیدی دارد. دلیل اصلی زندانی بودن دمیرتاش ترسی است که اردوغان از جانب وی احساس می کند. به ملاقات با دمیرتاش اجازه داده نشد ولی برای انجام این ملاقات درخواست هایمان را ابلاغ خواهیم کرد. یک روز قطعاً با وی در بیرون از زندان دیدار خواهیم کرد».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی