سایز متن   /

“عثمان اوجالان”، از سرکرده های سابق پ.ک.ک و پژاک و برادر “عبدالله اوجالان” رهبر دربند پ.ک.ک می‌گوید، اگر پ.‌ک.‌ک جنگ را متوقف نکند، جنگ به نابودی این گروه می‌انجامد.

به‌ گزارش کوردپاریز، عثمان اوجالان، در برنامه روز یکشنبه ۲۰ مهرماه “اتاق خبر” شبکه‌ تلویزیونی کردستان۲۴، در مورد توافق عادی‌سازی اوضاع شنگال میان دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کُردستان گفت: “پ‌.ک.‌ک این توافق را قبول نخواهد کرد و با هرگونه اتفاق‌نظر و توافقی کە در راستای منافعش نباشد، مخالفت می‌کند و خسارت زیادی به مردم منطقه وارد می‌کند.”

عثمان اوجالان با تأکید بر این که پ‌.ک‌.ک مشکل اصلی است، گفت: “آنان مخالف صلح هستند و با توافق و قانون سازگاری ندارند. آنان قانونی را برای خود وضع کرده‌اند. تا پ.‌ک.‌ک وجود داشته باشد نزاع ادامه خواهد داشت.”

اوجالان گفت: “توافق‌نامه‌ میان اربیل و بغداد مورد حمایت بین‌المللی قرار گرفته است، اما پ‌.ک‌.ک به تنهایی با این توافق مخالفت می‌کند و اگر این روش را ادامه بدهد، خود بیشترین خسارت را تحمل می‌ کند و نخواهد توانست از اجرای توافق‌نامه جلوگیری کند.”

توافق بازگشت ثبات و عادی‌سازی اوضاع در شهر شنگال با سه محور، امنیتی، اداری و بازسازی است روز جمعه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۹ میان بغداد و اربیل به امضا رسید.

بر ساس توافق جدید اربیل و بغداد، دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کُردستان کنترل، احیای ساختار اداری و بازسازی این منطقه را بر عهده خواهند داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی