سایز متن   /

رییس «حرکت کردایه‌تی» در سوریه، گفت:اعلام توافقات مقدماتی میان «PYD» و «ENKS» تنها با خواست آمریکا بود چرا که دولت ترامپ می‌خواهد با برجسته کردن این موضوع از آن‌ بعنوان یک برگه انتخاباتی برای خود و مشروع نمایاندن حضور در سوریه از آن بهره ببرد.

کوردپاریز/ «حسن شیخو» سیاستمدار کهنه‌کار و منتقد کُردستان سوریه و رییس حرکت کردایه‌تی در سوریه(T.K.S) با اشاره به آینده مذاکرات میان شورای میهنی کُرد (ENKS) و احزاب اتحاد میهنی کُرد (PYNK) اظهار کرد: این گفت‌وگوها براساس منافع کُردها و نیت خیر برای آینده کُردها در سوریه شکل نگرفته است.

وی ادامه داد:هیچ اساسی در مذاکرات آن‌ها چه در گذشته، چه حال و چه آینده وجود ندارد و دو طرف با فشار آمریکا و غرب و افکار عمومی کُردی به یکدیگر نزدیک شده‌اند تا شاید بتوانند با این سیاست به دولت مرکزی و اپوزسیون برای مذاکره فشار بیاورند.

وی افزود: هیچ قرار سیاسی در دست “ENKS” و “PYD” آن‌ها نیست و تصمیماتشان از قندیل و اربیل می‌آید. برای هرگونه گفت‌وگویی باید ابتدا قندیل و اربیل به توافق برسند. به همین خاطر هیچ امیدی به گفت‌وگو میان آن‌ها وجود ندارد چرا که منافع ملی اساس مذاکراتشان نیست.

رییس «حرکت کردایه‌تی» در سوریه، گفت: یک‌ سال از شروع مذاکرات میان آن‌ها با فشار آمریکا شروع شده اما این گفت‌وگوها به هیچ اقدام‌ عملی منجر نشده است. اعلام توافقات مقدماتی از سوی آن‌ها تنها با خواست آمریکا بود چرا که دولت ترامپ می‌خواهد با برجسته کردن این موضوع از آن‌ بعنوان یک برگه انتخاباتی برای خود و مشروع نمایاندن حضور در سوریه از آن بهره ببرد.

حسن شیخو تصریح کرد: این جریانات به فکر ملت نیستند و همانطور که قبلا به نتیجه‌ای نرسیده‌اند امروز هم همان افراد هستند و به دستاوردی نمی‌رسند. الان نه سال است که در کُردستان‌ سوریه حکومت را در دست گرفته‌اند. پنجاه درصد از خاک‌ کُردستان‌ سوریه را به ترکیه واگذار کردند و وضعیت اقتصادی مردم‌ را به پایین‌ترین‌ سطح رسانده‌اند. این جریانات به فکر مردم‌ نیستند.

این‌ سیاستمدار منتقد کُرد سوریه در پایان خاطرنشان کرد: مردم انتقاد و مطالبه را یاد نگرفته‌اند و تنها با بکار بردن لفظ “امید” و “دست زدن” برای این جریانات سرگرم‌ شده‌اند. مادامی که مردم در خواسته‌های خود جدی نشوند این جریانات نیز به خود نمی‌آیند و مطالبات مردم‌ را اساس کار خود نمی‌گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی