سایز متن   /

کوردپاریز/ آمنه کاکه باوه که خود سالها پیشمرگ گروهک تروریستی کومله بود و به دلیل افکار کمونیستی موفق شد نظر حزب چپ سوئد را جلب کرده و به عضویت در این حزب در آید در پارلمان این کشور خواستار خروج پ.ک.ک از لیست ترور شد.

وی برای چندمین بار با ارائه لایحه به پارلمان سوئد، خواستار خروج نام گروه تروریستی پ. ک. ک و چندین گروه مسلح فعال در مناطق غربی ایران از فهرست گروه‌های تروریستی سوئد شده است.

آمنه کاکاباوه پیش از این به دلیل اظهارات نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه برای مدت یک ماه از حزب چپ و پارلمان سوئد اخراج شده بود.

اظهارات این عضو گروهک تروریستی کومله در حالی است که آمریکا از سال ۱۹۹۷ پ.ک.ک را به عنوان گروه تروریستی می شناسد و از سال ۲۰۰۱ میلادی نیز پ.ک.ک را در لیست عناصر ترور جهانی جای داده است. در سال‌های اخیر هم آن را در  لیست خطرناک‌ترین سازمان‌های تروریستی جهان قرار داد.

اقدامات ضد بشری این گروه تروریستی چنان موجی از خشم و نفرت را در بین کردها و تمام آزادی خواهان بر انگیخته است، آمریکا که خود از بزرگ ترین حامیان این گروهک برای ایجاد ناامنی در ایران است برای فریب افکار عمومی در سال ۲۰۱۸، مبلغ ۱۲ میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری سه رهبر پ.ک.ک شود تعیین کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی