- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

هدف عملیات ناکام تروریستی پ.ک.ک در کردستان عراق کجا بود؟

مقامات اقلیم کردستان عراق از ناکام گذاشتن حملات تروریستی پ.ک.ک خبر دادند که مسؤولان دولتی و مراکز برندهای تجاری جهانی را هدف قرار می‌داد.

به گزارش کوردپاریز، در بیانیه دستگاه امنیت اقلیم کردستان عراق آمده است: نیروهای ما حملات تروریستی را ناکام گذاشتند که یکی از آن‌ها توسط تروریست های پ.ک.ک طرح‌ریزی شده بود. این اقدام از طریق هماهنگی میان مسؤولان پلیس، دستگاه امنیت، سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم انجام شد. تمام تدابیر برای تضمین سلامتی دیپلمات‌ها و تجار خارجی در اقلیم کردستان اتخاذ شد و بعد از تحقیقات طولانی و مفصل نیروهای پلیس و امنیتی در اقلیم کردستان تعدادی را بازداشت کردند.

در پرونده اول اقدامات تروریستی در اقلیم کردستان، ۱۲ مظنون بازداشت شدند که با پ.ک.ک ارتباط داشتند و تعدادی نیز در کشورهای دیگر از جمله اروپا مقیم بودند. آن‌ها برای حمله به هیئت دیپلماتیک خارجی در اربیل و ترور اعضای این هیئت و انجام حملاتی علیه شرکت‌های خصوصی که در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کردند.

شایان ذکر است که تروریست های پ.ک.ک، شب ۴ مرداد ١٣٩٨ نیز در یک اقدام تروریستی کارمند سرکنسولگری ترکیه در اقلیم کردستان را در رستوران حقه باز اربیل، ترور کردند.