- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

نویسندە کُرد سوری: پ‌.ک‌.ک ساختە سازمان‌های اطلاعاتی برای ضدیت با کردها است

صلاح‌ بدرالدین، نویسندە و سیاست‌مدار معروف کُرد سوریه، می‌گوید: پ.ک.‌ک ساختە دست سازمان‌های اطلاعاتی برای ضدیت با کردها است.

صلاح‌ بدرالدین در اظهاراتی گفت: ”پ‌.ک‌.ک از زمانی کە بەعنوان یک حزب چپ رادیکال تأسیس شد در هماهنگی با دیگر سازمان‌های چپ ترکیە از بانک‌ها دزدی می‌کند و مخالفان سیاسی خود را بە قتل می‌رساند.”

صلاح بدرالدین اضافە کرد کە اکنون حضور پ‌.ک‌.ک در مناطق مرزی اقلیم کردستان غیرقانونی است و نقض حاکمیت اقلیم کردستان و قوانین جاری در آن می‌باشد.

او می‌گوید، پ.ک.ک در شنگال و حوالی این شهر از برخی از جریان‌های سیاسی عراق کمک دریافت می‌کند.

این سیاستمدار تصریح کرد کە پ.ک.ک براساس پرستش یک فرد و خائن خواندن مخالفان سیاست‌های خود توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای همجوار کردستان و در جهت منافع این سازمان‌های اطلاعاتی کار می‌کند.

بە گفتە این نویسندە، پ.ک.ک بەطور مداوم با جریان‌های کرد مخالفت می‌کند و هدف اصلی از این کار نابودی اتحاد ملی کردها است.”

صلاح بدرالدین تأکید کرد کە پ.ک.ک و هیچ حزب و جریان دیگری حق ندارد در امور داخلی اقلیم کردستان دخالت کند، او پ.ک.ک را بە انجام دادن اعمال آشوب‌گرانە در اقلیم کردستان متهم کرد و گفت، اعمال آشوب‌گرانەی این گروه کە انجمن آسایش اقلیم کردستان در روزهای قبل اعلام کرد، در واقع متمم صدها تلاش آشوب‌گرانە دیگر این گروه است.