سایز متن   /

مدیر ناحیەی چمانکی: «۴۰ روستای منطقەی چمانکی بە دلیل حضور پ.ک.ک نمیتوانند امور کشاورزی و دامداری خود را انجام دهند».

به گزارش کوردپاریز، مدیر ناحیەی چمانکی اعلام کرد، حضور عناصر مسلح پ.ک.ک در روستاها و محل سکونت شهروندان بە خطر جدی برای ساکنین تبدیل شدەاند.

الند امیر، مدیر ناحیەی چمانکی در شهر آمیدی به پایگاه خبری باسنیوز گفته است: «اکنون ۴۰ روستای منطقەی چمانکی بە دلیل حضور پ.ک.ک نمیتوانند امور کشاورزی و دامداری خود را انجام دهند، زیرا پ.ک.ک، روستاها را بە تصرف خود درآوردە و حضور آنها خطری جدی برای ساکنین است».

مدیر ناحیەی چمانکی گفت: «ساکنین این منطقە از پ.ک.ک خواستند کە همەی روستاها را تخلیە کنند، از آشوب دست بکشند، ما نیز درخواستهای شهروندان را بە افراد مربوطە منتقل کردەایم، ما هم خواستاریم آنها این مناطق را ترک کنند، تا مردم در امنیت و آسایش زندگی کنند».

الند امیر اعلام کرد: «پ.ک.ک وارد خاک ما شدە و باید اینجا را ترک کند، ما همیشە خواهان صلح و آشتی بودەایم، نباید بیشتر از این وضعیت متشنج شود».

هفتەی گذشتە عناصر مسلح پ.ک.ک در منطقەی چمانکی بە نیروی پیشمرگە حملە کردند و یک پیشمرگە جان باخت و دو نفر دیگر مجروح شدند، این رفتارهای آشوبگرانەی پ.ک.ک واکنش جریانات سیاسی و موسسات حکومت اقلیم کردستان و حتی چندین کشور خارجی را برانگیخت و خواستار خروج عناصر پ.ک.ک از اقلیم کردستان شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی