سایز متن   /

گروه تروریستی پ.ک.ک با اقدام تروریستی انفجار خط لوله نفت اقلیم، علاوه بر خسارت بر میزان درآمد ماه جاری اقلیم، بر حقوق کارمندان اقلیم کردستان نیز تاثیر مستقیم داشته است.

به گزارش کوردپاریز، میزان خسارتی کە پ.ک.ک از طریق انفجار لولەی انتقال نفت اقلیم کردستان بە بندر جیهان وارد کردە است، آشکار شد.

روز ٢٨ اکتبر سال ٢٠٢٠ میلادی، لولەی انتقال نفت اقلیم کردستان بە بندر جیهان در خاک ترکیە منفجر شد و بلافاصله گروه تروریستی پ.ک.ک، مسئولیت آن را بر عهدە گرفت.

بنابر گزارش شبکەی تلویزیون (K24) میزان خسارت وارد آمدە بر اقلیم کردستان در پی انفجار این خط لولە،  ١٠٠ میلیون دلار است.

این خسارت بر میزان درآمد ماه جاری و حقوق کارمندان اقلیم کردستان نیز تاثیر مستقیم بر جای خواهد گذاشت.

در همین ارتباط، لنجە دزەای، عضو پارلمان اقلیم کردستان عنوان کردە است که در نتیجەی این انفجار روزانە ١٠ میلیون دلار بە اقتصاد اقلیم کردستان ضربە وارد می شود.

وی تاکید کردە است، در روزهایی کە وضعیت کردستان بسیار حساس بودە و کرونا گریبان اقتصاد را گرفتە است، این اقدامات جنایت بشری محسوب می شود.

پس از اینکە عناصر پ.ک.ک در ماه اکتبر سال جاری لولەی انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه را منفجر کردند، در ١۴ آبان ماه، نیز از طریق بمب کارگذاری شدە در منطقەی چمانکی از توابع آمدی، یک پیشمرگە را کشته و همزمان نیروی پیشمرگە را مورد هدف گلولە قرار دادند و چند پیشمرگە مجروح شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی