سایز متن   /

کوردپاریز/ شهید بهزاد قلعه در ۱۵ مرداد ۱۳۵۹ در شهرستان کرمانشاه دیده به جهان گشود. این شهید گرانقدر پس از سال‌ها خدمت صادقانه و تلاش بی‌وقفه برای انجام مأموریت‌های محوله در مرزهای غربی کشور، متأسفانه در تاریخ سوم تیر ۱۳۹۳ به دست گروهک‌ تروریستی پژاک به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

.

شهید ستوان بهزاد قلعه شب سوم تیرماه در حین گشت‌زنی در منطقه ثلاث باباجانی و پس از عبور از ایستگاه بازرسی شهید علیزاده به سمت گلوگاه شهر تازه‌آباد در اثر کمین و درگیری با گروهک تروریستی پژاک به همراه دو تن از همرزمانش، به درجه شهادت نائل شدند.

.

محمد قلعه پدر شهید در گفتگو با خبرنگار کوردپاریز، شهید را الگوی همرزمان خود توصیف کرد و از لحاظ اخلاقی و تدین، وی را انسانی وارسته و خوش برخورد معرفی کرد که در خانواده و اقوام و آشنایان و اهالی محل به خوش اخلاقی معروف بود.

.

وی در ادامه گفت: شهید در هنگام شهادت صاحب یک دختر ۶ ساله بود که تروریست های کوردل این طفل معصوم را یتیم کردند.

.

پدر شهید در پاسخ به نحوه شهادت فرزندش و چگونگی خبردار شدن از ماجرا گفت: شب شهادتش خواب عجیبی دیدم و فهمیدم یک اتفاقی برای بهزاد افتاده است، تا اینکه ساعت ۱۰ صبح یکی از همکاران پسرم تماس گرفت و دخترم گوشی را برداشت که یک دفعه غش کرد و نقش بر زمین شد. بعد خودم دوباره تماس گرفتم که ایشان با صدایی بغض آلود خبر شهادت بهزاد را داد.

.

پس از خبر دار شدن ولوله ای در خانواده افتاد و همگی سراسیمه رفتیم که متاسفانه از فرط نگرانی و سراسیمگی دخترم که نقش بر زمین شده بود را فراموش کردیم و کسی نبود به دادش برسد.

بعد از چند ساعت که به خانه رسیدیم دخترم را به بیمارستان بردیم که دکتر پس از معاینه گفت: پس از اینکه غش کرده، یکی از رگهای قلبش مسدود شده است. دخترم ناراحتی قلبی پیدا کرد و بعد از ۹ ماه ایشان هم از شدت ناراحتی و در غم از دست دادن برادرش، فوت کردند.

.

محمد قلعه با اشاره به اینکه شهادت فرزندش را به فال نیک می گیرد گفت:  خدا را شاهد می گیرم که این را برای خودم یک افتخار می دانم. از آنجا که همیشه در ذهنم بوده که ما در انقلاب کاره ای نبودیم و در پیروزی آن سهمی نداشتیم ولی پس از شهادت بهزاد، احساس سربلندی می کنم. وی در ادامه تاکید کرد که اکنون هم اگر احتیاج باشد، خودم و بقیه پسرانم برای شهادت حاضریم.

.

پدر شهید در پاسخ به اینکه، گروهک های تروریستی که در منطقه ناامنی ایجاد می کنند و شهروندان کرد را به شهادت می رسانند آیا واقعا از حقوق کردها دفاع می کنند؟ گفت: من اعتقاد دارم که اینها خیلی ها کُرد هم نیستند، انسان های لاییک هستند و مسلمان نیستند و حقیقتا کُرد واقعی نیستند. این گروهک ها، کردها را هم بدنام کردند.

.

وی در پایان گفت از مسئولین دو تا خواسته دارم؛ اول اینکه احساس می کنم به این گروهک های تروریستی بیش از حد میدان داده شده نه اینکه با آنها مبارزه نکنند بلکه انتظار می رود بیش از این سخت بگیرند که دیگر هیچ خانواده ای در کردستان داغدار فرزندانشان نباشند.

دوم اینکه خودم واقعا هیچ توقعی ندارم و انتظار دارم که مسئولین برای رفع بیکاری جوانان ما در منطقه که از آن رنج می برند تلاش مضاعف کنند، ما این همه جوان بیکار داریم و حتی پسر خود من.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی