سایز متن   /

یک عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرد وضعیت کنونی و بحرانی که مردم اقلیم کردستان با آن مواجه هستند مناسب اتهام زنی های قومیتی نیست و مردم کردستان، به مایحتاجشان نیاز دارند نه شعارهای ملی گرایانه.

به گزارش کوردپاریز به نقل از المعلومه، صالح فقی در این باره گفت: به دلیل ناکامی دولت در تأمین زندگی آبرومندانه و ایمن برای شهروندان و عدم شفافیت در زمینه درآمدهای مالی، مردم با شرایط انسانی دشواری مواجه هستند. از این رو، لازم است برای توافق با دولت فدرال در زمینه تحویل نفت به آن، در مقابل تضمین ارسال بودجه ویژه حقوق کارمندان به شکل قانونی و منظم، توافق شود.

فقی افزود: حزب دمکرات همچنانکه در گذشته به عادل عبدالمهدی به عنوان دوست کردها، اعتماد کرده بود، این بار نیز به مصطفی کاظمی اعتماد کرد. اما موضوع، پس از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق به همان صورت باقی نماند. بلکه به قانونی الزام آور تبدیل شد که هیچ کسی نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

فقی افزود: اولین اقدامی که دولت اقلیم باید بداند آن است که مردم کردستان، به مدت طولانی منتظر نتیجه این تنش ها و نزاع ها نخواهند ماند. زیرا مردم توجهی به شعارهای ملی گرایانه ندارند. بلکه قوت و مایحتاجشان را می خواهند تا شکمشان را سیر کنند. بنابراین باید مشکلات با بغداد در اسرع وقت، حل شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی