سایز متن   /

ابراهیم تاتلیسس، خواننده کردزبان و محبوب ترکیه پس از ۱۰ سال از ترور وی توسط گروه تروریستی پ.ک.ک به برنامه تلویزیونی ایبو شو برگشت.

کوردپاریز/ ابراهیم تاتلیسس در این خصوص می گوید: « پس از ۱۰ سال، دوباره برنامه‌ مان را آغاز کردیم. نمی ‌دانم مردم از این برنامه استقبال می ‌کنند یا نه، اما اطمینان دارم که برنامه خوبی ساخته شده است. برای این برنامه خیلی زحمت کشیدیم و افراد زیادی انتظار کشیدند. مردم کوچه و خیابان به من می ‌گویند تو فقط برو و در آن برنامه حضور داشته باش، همین برای ما کافی است.»

ابراهیم تاتلیسس که به دلیل حمله مسلحانه گروه تروریستی پ.ک.ک، حدود ۱۰ سال پیش توان حرکتی خود را از دست داده است، در ادامه اظهارات خود گفت: « ترانه می‌ خوانم اما تارهای صوتی ‌ام تنبل شده‌ اند و تحریرهایی که می ‌خواهم را نمی ‌توانم اجرا کنم.»

ماجرای ترور

ابراهیم تاتلیسس در انتخابات عمومی ترکیه که ۹ سال پیش برگزار شد، با اجازه از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه از شهر عورفا کاندیدا شده بود. چند روز پس از آن، این خواننده توسط افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت! دادگاه ترکیه ترور وی را بررسی کرد و دریافت که دستور ترور توسط گروه تروریستی پ.‌ک.‌ک داده شده است!

برخی از تحلیلگران سیاسی ترکیه، ترور وی را با تقلیل یافتن آرای حزب تجزیه طلب کرد ترکیه (حزب دموکراسی مستقل BDP) مرتبط دانسته ‌اند. به علت محبوبیت ابراهیم تاتلیسس در ترکیه خصوصا بین کردها، کاندید شدن وی و حمایت وی از حزب عدالت و توسعه، گروه تروریستی تجزیه طلب پ‌ک‌ک-پژاک را به خشم آورده بود.

رجب طیب اردوغان، نخست ‌وزیر ترکیه چندین بار وی را در بیمارستان عیادت کرده بود. گفتنی است که ابراهیم تاتلیسس در این حمله از ناحیه سر و سینه به شدت زخمی شد و پس از چند عمل سنگین نجات یافت! ولی در حال حاضر سمت چپ بدن وی فلج می ‌باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی