سایز متن   /

مایکل روبین با انتقاد شدید از عمل‌کرد دولت اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر این منطقه نوشت: مردم در اقلیم کردستان از این امر آگاهند که باید مانند شهروندان سوئیس مالیات زیاد پرداخت کنند اما دولت مسرور بارزانی در مقابل، مانند سومالی به شهروندان کرد خدمت رسانی می کند.

به گزارش کوردپاریز، مایکل روبین، پژوهشگر انستیتو امریکن اینترپرایز و منتقد سیاست‌های دولت های پی در پی در اقلیم کردستان، دولت کنونی اقلیم کردستان را ناکارآمدترین دولت در این منطقه دانسته و خواستار انحلال آن شده است.

این پژوهشگر آمریکایی در یادداشت خود که در مجله نشنال اینترست منتشر شده نوشت: اینکه می‌گویند اقلیم کردستان یک «عراق دیگر» است، دروغی بیش نیست زیرا نه رفاهی در آن دیده می‌شود و نه با فساد مبارزه‌ای صورت گرفته است و نه خبری از دموکراسی ادعایی در این منطقه وجود دارد.

مایکل روبین بر خلاف بسیاری از تحلیلگران آمریکایی، به شدت به سیاست و حکومتداری در اقلیم کردستان تاخته و از اینکه حکومت در اقلیم کردستان میان دو خانواده طالبانی و بارزانی تقسیم شده و دست به دست می‌شود انتقاد کرده است.

او کابینه مسرور بارزانی پسر بزرگ مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان را ناکارآمدترین کابینه در اقلیم کردستان دانسته و با اشاره به خشم شهروندان ناراضی در استان سلیمانیه در اعتراض به بیکاری، بی پولی و عدم پرداخت حقوق کارمندان در اقلیم کردستان، نسبت به پیامدهای این اعتراضات و عدم انجام اصلاحات واقعی هشدار داده است.

مایکل روبین در این یادداشت نوشت کردها می‌دانند که در حکومت فعلی باید به اندازه شهروندان سوئیس مالیات پرداخت کنند اما خدمت رسانی دولت به آن‌ها به حکومت در سومالی شباهت دارد.

این پژوهشگر آمریکایی با بررسی پیشینه اعضای کابینه از حزب دموکرات کردستان عراق بر این باور است بیشتر اعضای کابینه کنونی اقلیم کردستان سوابق امنیتی و عضویت در سازمان امنیتی پاراستن را دارند و شاید به همین دلیل هم هست که نه تنها به اعتراضات مردم توجهی می‌شود بلکه سیاست سرکوب در پیش گرفته شده است.

این پژوهشگر آمریکایی هشدار داده است خشم کردها در مقابل بی توجهی کابینه فعلی در مقابل فساد و عدم خدمترسانی به مردم از جمله حاکمیت قانون و پرداخت حقوق شعله‌ور شده و بهتر است کابینه کنونی به ریاست مسرور بارزانی همین جا پایان یابد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی