سایز متن   /

موسسه واشنگتن هشدار داد ایزدیها قربانی اصلی تنش ها میان پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان بوده و انتظار نمی رود این تنش به زودی پایان یابد.

به گزارش کوردپاریز، موسسه واشنگتن در گزارشی به وضعیت شنگال منطقه ایزدی نشین عراق پرداخته اما مهم ترین معضل این منطقه را پس از حمله داعش در سال ۲۰۱۴، تنش ها میان پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق بر سر کنترل این منطقه نزدیک به مرز سوریه عنوان کرده است.

این موسسه با بر شمردن تلاش های پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق برای گسترش نفوذ در این منطقه ایزدی نشین نوشت: حمله داعش و خروج بدون مقاومت نیروهای حزب دموکرات از شنگال که ایزدیها را بی دفاع گذاشت، این فرصت را در اختیار پ.ک.ک قرار داد تا با ایجاد گذرگاه ایمن برای خروج ایزدی ها در برابر حمله داعش در این منطقه جای پایی برای خود ایجاد کند و با تشکیل نیروهای مقاومت شنگال به نفوذ در این منطقه دست یابد.

موسسه واشنگتن برای مطالعات خاور نزدیک، با اشاره به اختلافات و درگیری ها میان نیروهای پ.ک.ک و نیروهای حزب دموکرات کردستان در اقلیم کردستان نوشت: این تنشها هم اکنون منطقه ایزدی نشین شنگال را نیز تهدید می کند زیرا فعلا توافق شنگال میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق که با مخالفت نیروهای نزدیک به پ.ک.ک روبه رو شده، نتوانسته است از تنشها و یا خروج کامل نیروهای مخالف حضور حزب دموکرات در شنگال جلوگیری کند.

در این گزارش اشاره شده در کنار خصومت های پ.ک.ک و حزب دموکرات، مشکلات دیگری در شنگال وجود دارد به طوری که ۳۵۰۰۰۰ کرد ایزدی که در اردوگاهها اسکان یافته اند نتوانسته اند شرایط را برای بازگشت مهیا بیابند و همچنان آواره هستند.

این موسسه آمریکایی که به دولت آمریکا در مورد تحولات خاورمیانه مشاوره می دهد، بر این باور است مقاومت پ.ک.ک برای خروج از شنگال بر اساس توافقنامه میان اربیل و بغداد و نیز تنش آن با حزب دموکرات کردستان عراق اختلافات میان این دو را افزایش تشدید کرده است و اقلیت ایزدی می دانند که در دوره تنش میان پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان عراق در شنگال فقط آنها هدف قرار می گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی