سایز متن   /

پس از آنکه عناصر مسلح پ.ک.ک در یک تجمع ساختگی در شنگال به نیروهای ارتش عراق حمله کردند، نیروهای امنیتی ۲۳ نفر از آنها را دستگیر کرد.

کوردپاریز/ یک منبع امنیتی به کردستان ۲۴ گفت: ارتش عراق ۲۳ ستیزه جوی پ.ک.ک را دستگیر کرد و پس از حمله به دو مقر پ.ک.ک، آنها را به کنترل خود درآورد.

این منبع با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی در مقابل هر نیروی غیرقانونی خواهند ایستاد، افزود: ارتش کارزار دستگیری عناصر مسلح را که لباس غیرنظامی به تن می کنند و وانمود می کنند غیرنظامی هستند، آغاز کرده است.

.

علل ناآرامی و تنش ها

در ابتدا برخی از اعضا و هواداران پ.ک.ک و عناصر مسلح آن در خیابان اصلی شنگال یک تجمع اعتراضی برگزار کردند و تظاهرات توسط ارتش عراق متفرق شد.

سپس افراد مسلح پ.ک.ک، با لباس غیرنظامی مبادرت به پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی کردند، نیروهای امنیتی عراق نیز در یک حمله گسترده، ۲۳ نفر از عناصر پ.ک.ک را دستگیر کرد و حضور خود را با نیروهای اضافی در منطقه تقویت کرد.

.

بازداشت شدگان آزاد نمی شوند مگر اینکه از شنگال خارج شوند

این منبع به کردستان ۲۴ گزارش داد که سرکرده های ارشد پ.ک.ک در شنگال در تلاش جدی برای آزادی این بازداشت شدگان هستند و آنها با فرماندهان لشکر ۲۰ و تیپ ۱۵ ارتش عراق در این زمینه مذاکره و گفتگو کرده اند، اما ارتش عراق از انجام هرگونه مذاکره در مورد آزادی آنها خودداری کرد مگر اینکه تمام و کمال شهر شنگال را ترک کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی