سایز متن   /

ارتش ترکیه در تاریخ ۱۰ فوریه (ماه جاری میلادی) در یک حمله گسترده تحت عنوان «عملیات عقاب ۲» تروریست های پ.ک.ک را در منطقه گاره واقع در اقلیم کردستان عراق از زمین و هوا مورد حمله قرار داد. این عملیات به قدری سنگین بود که عناصر پ.ک.ک را وادار به عقب نشینی و فرار از منطقه کرد.

پس از پایان این عملیات، وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که در جریان این عملیات نظامی ۴۸ عنصر تروریست پ.ک.ک به هلاکت رسیده است.

اما آنچه در لابلای اخبار حملات گسترده، توجه رسانه های جهانی را به خود جلب کرد، قتل ۱۳ گروگان ترک در غاری توسط عناصر تروریست پ.ک.ک بود. این جنایت به قدری غم انگیز بود که حتی وزارت خارجه آمریکا نیز به آن واکنش نشان داد.

ماجرای قتل ۱۳ گروگان در داخل غار از این قرار است که عناصر بزدل پ.ک.ک، قبل از فرار از منطقه گاره در یک اقدام جنایتکارانه و تروریستی ۱۳ گروگان ترک را که در درون غاری نگهداری می کردند، با شلیک گلوله به سر اعدام کرده بودند. نیروهای نظامی ترکیه پس از پاکسازی منطقه غار مذکور را کشف و اجساد آنها را با بالگرد به ترکیه انتقال دادند.

پس از این جنایت وحشیانه، پ.ک.ک برای فرار از این آبروریزی و فشار افکار عمومی همچون گذشته با انتشار مطلبی سراسر کذب مدعی شد که اساسا ترکیه با هدف کشتن اسرا به منطقه گاره حمله کرده است.

.

اما در این میان آنچه که اهداف ترکیه را برای آزاد سازی اسرا به اثبات می رساند؛

* هر ۱۳ فردی که در غار گاره کشته شده اند، افرادی هستند که در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط عناصر پ.ک.ک ربوده شده و به کوهستان گاره در اقلیم کردستان عراق برده شده اند. این افراد، در ۵ سال گذشته در یک غار بزرگ زندانی بوده اند. هدف پ.ک.ک از این اقدام، این بوده که در قبال آزادی آنها، امتیازاتی کسب کند.

.

.

* اگر هدف ترکیه کشتن اسرا بوده نیازی به عملیات هلی برن و پیاده کردن نظامیان خود در منطقه نداشت. دهانه غار را آنقدر بمباران می کرد تا گروگان ها در داخل غار مدفون شوند. پیاده کردن نظامیان در منطقه برای کشتن اسرا با هیچ منطقی سازگار نیست وقتی می تواند با بمباران این کار را انجام دهد.

.

.

* تصاویری هم که گروهک تروریستی پ.ک.ک منتشر کرده است نشان می دهد که عملا هیچ اشرافی بر منطقه گاره ندارند و عناصر آنها تماما از منطقه متواری شده اند. تصاویر منتشر شده از سوی این گروه با پهباد برای چند لحظه بوده است.

.

.

* تصاویری نیز در برخی حسابهای کاربری شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که لحظه رسیدن نیروهای ارتش ترکیه به محل کشتار اسرای این کشور و تلاش برای انتقال اجساد گروگان های کشته شده توسط بالگرد را نشان می دهد.

.

.

* پ.ک.ک به خوبی می دانست عملیات موفقیت آمیز ترکیه برای نجات گروگان ها یک شکست مفتضحانه ای بود. بنابراین آنها قبل از اینکه از منطقه فرار کنند این جنایت تاریخی را در حق گروگان ها مرتکب شدند.

.

.

این اقدام وحشیانه پ.ک.ک یک جنایت جنگی محسوب می شود و سازمان ها و نهادهای حقوق بشری باید به اقدامات این غده سرطانی در منطقه پایان دهند.

گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک به کرات ثابت کرده اند که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند. آنها مخالفان خود چه در درون تشکیلات و چه بیرون و نیز اعضای فراری خود را به هر نحوی که شده به قتل می رسانند. بررسی اطلاعات، نشان می دهد که نیمی از قربانیان پ.ک.ک، از کردهای ترکیه هستند. شاید به همین دلیل است که فاتح آلتایلی تحلیل گر و روزنامه نگار مشهور ترکیه، در ستون خود در روزنامه خبرترک نوشته است؛ «در دنیا هیچ گروه و نهادی به اندازه پ.ک.ک، کُردها را نکشته است.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی