سایز متن   /

بهنام صمدی و حسن کچلانلو؛ روستاییان ساکن در نوار مرزی چالدران که ظهر روز ۲۶ فروردین سال جاری، توسط مأموران پلیس مرزبانی ترکیه و در نقطه صفر مرزی دو کشور، مورد شکنجه‌های مرگ‌آور جنسی و جسمی قرار گرفتند. بنا به اذعان برادران این دو قربانی، حتی کولبر هم نبودند، بلکه شهروندانی بودند که به دنبال پیدا شدن یک فرصت شغلی توسط دوستانشان در شهر استانبول، راهی ترکیه شده بودند تا به عنوان گچکار و چوپان، در این کشور مشغول به کار شوند…

.

اینکه این اقدام از سوی ماموران مرزبانی ترکیه یک جنایت در حق شهروندان ایرانی است، شکی نیست و مسئولان باید با جدیت تمام پیگیر این موضوع بوده و از بروز چنین نقض های آشکاری در حق شهروندان ایرانی جلوگیری کنند.

.

اما روی سخن با نان به نرخ روز خوران و تازه به دوران رسیده هایی است که اینجا صلاح دانسته در دادخواهی از حق شهروندان کرد وارد صحنه شوند و برای خود از این نمد کلاهی ببافند.

.

نمایندگان و فعالان به اصطلاح حقوق بشری و رسانه های یک سو نگر دمدمی مزاج وارد گود شده و با انتشار یادداشت و با ایجاد هیاهو سعی دارند خود را در افکار عمومی جامعه کردی جای دهند.

.

در پی وقوع این جنایت، آقای اردشیر پشنگ صلاح دانسته که وارد گود شده و با انتشار مطلبی در روزنامه اعتماد تحت عنوان «جورج فلوید کولبر» این جنایت را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع مسئولین با مسببین این جنایت شده است.

.

آقای اردشیر پشنگ، در محکومیت این جنایت هیچ شکی نیست اما چرا تاکنون در برابر جنایات احزاب مورد حمایت حکومت اقلیم کردستان عراق و نیز جنایات پ.ک.ک و پژاک علیه شهروندان کُرد ایرانی، سکوت مطلق داشته اید و لام تا کام حرف نزده اید و حاضر نشدید، کوچکترین واکنشی در قبال این جنایات داشته باشید؟!

.

آیا این رفتار دوگانه شما در مواجهه با ترور و خشونت در حق شهروندان کُرد بدین معنا نیست که می خواهید هم از توبره بخورید هم از آخور؟!

.

اگر اخلاق حرفه ای رسانه ای داشتید و اگر شرافت داشتید در قبال جنایات متعدد پژاک در حق شهروندان کرد موضعگیری کنید، آن موقع این موضعگیری شما هم قابل احترام بود.

برای یادآوری، چند مورد از جنایات را ذکر می کنیم؛

  • آن موقع که اسرین محمدی دختر بچه ۱۳ ساله را ربودند و بردند کوهستان و به هنگام فرار این طفل بی گناه را به رگبار بستند و حتی رسانه های اربابان شما در اقلیم این جنایت را محکوم کردند، شما کجا بودید؟!
  • وقتی سامان دانشور، عضو بازگشتی پژاک را جلوی چشم مادر و خواهر در مزرعه شان هنگام کار به گلوله بستند، کجا بودید؟!
  • وقتی تاج الدین میرزایی آتشگاه، شهروند کرد ماکویی را ربودند و در قبال آزادی اش طلب ۵۰۰ میلیونی از خانواده اش کردند و زمانی که خانواده ناتوان از تهیه این پول بودند، تاج الدین را به فجیع ترین شکل ممکن شکنجه و به قتل رساندند، کجا بودید؟!
  • آیا سوران اختر ثمر کولبر نبود؟ آن موقع که این کولبر در برابر باج خواهی های پژاک ایستاد و وی را را با حیله و فریب به باغ کشاندند و به رگبار بستند کجا بودید؟!
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی