سایز متن   /

سالهاست که بخش عظیمی از اموال مردم و سرمایه های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران، توسط گروهک تروریستی پژاک در سایه غفلت مسئولین و نهادهای انتظامی از بین رفته است!

.

گروهک تروریستی پ.ک.ک یکی از گروه هایی است که برای رسیدن به اهداف خود راهکار خشونت و ترور را به عنوان یک راهبرد اتخاذ کرده است. مروری بر سابقه ی بیش از چهار دهه فعالیت مسلحانه و بی ثمرِ این گروه خود دلیلی بر این مدعاست. شاخه ضد ایرانی پ.ک.ک موسوم به پژاک نیز به تبعیت از گروه مادر همین رویه را در پیش گرفته است.

.

پژاک برغم تلاش های زیاد نتوانسته در بین کُردهای ایران جایگاهی برای خود پیدا کند و به همین دلیل با اقداماتی همچون: خرابکاری، تخریب اموال عمومی، باجگیری، گروگانگیری، قاچاق، تهدید و اخاذی در مناطق مرزی به انتقام گرفتن از کُردهای ایران و اذیت و آزار غیرنظامیان روی آورده است.

.

تخریب اموال و آتش زدن ادوات در معدن سنگ مرمر روستاهای فاباخ تپه شهرستان سلماس، انفجار ساختمان و دستگاه های کارخانه شن و ماسه در بخش نازلوجای ارومیه، آتش زدن ماشین های راهسازی در استان کردستان و آذربایجان غربی، تخریب جنگل ها و تخریب چندین استخر پرورش ماهی در استان کردستان، آتش زدن خودرو و ادوات معدن سنگ منطقه قلات پیرانشهر، تهدید و اخاذی از عشایر ماکو و چالدران تنها گوشه ای از اقدامات پژاک طی سالهای اخیر به شمار می آید.

.   

ساکنان مناطق مرزی غرب کشور با اینکه طی سالهای اخیر در بومی سازی امنیت نقش اساسی داشته اند و خودشان در تأمین امنیت مناطق مرزی یاریگر سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستند، اکنون از مقامات و بویژه دستگاه دیپلماسی کشور و قوه قضائیه انتظار دارند تا به مطالبات مردم مناطق مرزی این قشر زحمتکش و وفادار به نظام، برای برخورد با گروه هایی که مُخلّ آسایش هستند و با اقدامات مخرب خود سفره های مردم را هدف گرفته اند، توجه جدی شود.    

زانیار احمدی  

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی