سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه، از یک ضربه سخت نیروهای امنیتی ترکیه به پ.ک.ک خبر داد و گفت: «سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه با نام مستعار « نورالدین صوفی » در شمال عراق از پای درآمده است.»

.

خلف محمد با نام مستعار نورالدین صوفی که از سوی وزارت کشور ترکیه و اینترپل در لیست قرمز قرار گرفته بود، عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک و عضو شورای نظامی این گروه بود.

.

بنا به اظهارات مقامات ترکیه، قتل ۱۳ گروگان ترک در ارتفاعات گارا را نورالدین صوفی صادر کرده بود.

.

به دنبال این خبر، پ.ک.ک با انتشار بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد. از دستپاچگی و موضعگیری سریع پ.ک.ک کاملا آشکار بود که این گروه ضربه سنگینی را متحمل شده است.

.

اما چرا پ.ک.ک خبر کشته شدن سرکرده ارشد خود را انکار کرد؟

.

* پ.ک.ک بعد از شکست های مفتضحانه در داخل ترکیه و نیز به خاک سیاه نشاندن شهروندان کرد ترکیه اکنون به شدت تحت فشار افکار عمومی شهروندان است.

.

* امروز دیگر درگیری های پ.ک.ک و ترکیه در جغرافیای این کشور نیست بلکه شکست های سنگین این گروه بعد از ۴۰ سال خون و خونریزی باعث شده که پ.ک.ک به خاک اقلیم کردستان عقب نشینی کند.

.

* بواسطه حضور این گروه در اقلیم کردستان، بسیاری از روستاهای اقلیم خالی از سکنه شده و شهروندان بی گناه زیادی نیز بر اثر بمباران های ترکیه جان خود را از دست داده اند.

.

* پ.ک.ک در دو سال گذشته مورد حملات بیشماری توسط ارتش ترکیه به صورت زمینی و هوایی قرار گرفته است.

.

* در پی حملات گسترده ترکیه، پ.ک.ک خیلی از سرکرده ها و فرماندهان نظامی خود را از دست داده است.

.

* با توجه به آمار بالای کشته های پ.ک.ک در دو سال اخیر، این گروه کشته های خود را با هدفِ القای شکست ناپذیری به تدریج اعلام می کند.

.

* پ.ک.ک پس از بیش از ۴۰ سال جنگ و درگیری، جز فلاکت و ربودن کودکان و قتل و غارت چیزی برای شهروندان کرد به ارمغان نیاورده است.

.

حال با این همه شکست های مفتضحانه و به انزوا بردن حقوق شهروندان کرد در ترکیه از طرفی، حضور این گروه در اقلیم کردستان و بمباران روزانه این مناطق توسط جنگنده های ترکیه و به خطر انداختن زندگی شهروندان اقلیم از طرفی دیگر و نیز اوضاع خفقان در شمال سوریه و ایجاد ناامنی و مزاحمت برای شهروندان ایرانی و ربودن کودکان آنها موجی از خشم و نفرت را نسبت به این گروه برانگیخته است لذا پ.ک.ک با تبلیغات دروغین و کتمان حقایق سعی دارد چند صباحی بیشتر در خدمت قدرتهای غربی و کشورهای مرتجع منطقه باشد.

.

به همین دلیل برای حفظ روحیه کاذب در بین اعضا و قوی نشان دادن خود دائما در حال پمپاژ خبری دروغین است و هلاکت نورالدین صوفی را نیز به بایگانی سپرد تا بلکه چند سال دیگر به ناگاه برای بهره برداری و شهیدسازی اسم وی را از زیر گرد و خاک بیرون آورد و تا شاید بتواند وجهه نامبارک خود را در بین شهروندان کرد ترمیم کند..

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی