سایز متن   /

گروهک تروریستی پژاک، سابقه تاریکی در ربودن کودکان از محیط خانواده و اعزام آن به مناطق جنگی دارد و سپس با انگیزه مغزشویی به نام کلاس‌های ایدیولوژیکی به آنها اسلحه داده و آنها را در جنگ با ارتش ترکیه به کشتن می‌دهد.

اما هنگامی‌ که خانواده پیگیر مسئله جنازه فرزند خود می‌شوند، در کمال ناباوری مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

یکی از این کودکان، پویا تابعی است.

پدر این قربانی پژاک در مصاحبه با انجمن کوردپاریز اینگونه اظهار داشت؛ پسرم به دلیل نزاع و درگیری که چند سال پیش با یک نفر داشت و منجر به درگیری شدید شده بود مدتی به زندان افتاد، اما پس از چند ماه توانستیم او را با قید وثیقه آزاد کنیم. مدتی به همین منوال گذشت و پویا تماماً در خانه بود. خیلی سعی کردیم که از آن خانواده رضایت بگیریم اما تحت هیچ شرایطی رضایت ندادند و گویا همین ترس باعث شده بود که پسرم به فکر فرار کردن بیفتد.

پدر پویا در ادامه در رابطه با چگونگی ملحق شدن فرزندش به پژاک افزود؛ بعدا متوجه شدیم که پویا در همین مدت از طریق فضای مجازی با عناصر پژاک آشنا شده است. از آنجا که نه خانواده ما و نه افراد اطراف ما هیچگونه علاقه‌ای به هیچ کدام از این گروه های مسلح نداشتیم، هیچ وقت این حدس را نمی زدیم که پسرم عضو پژاک یا پ.ک.ک شود، خود پویا هم تا به حال ندیده بودم در مورد هیچ حزبی صحبت کند و یا علاقه به مبارزه مسلحانه داشته باشد.

وی همچنین افزود: خلاصه یک صبح که بیدار شدیم دیدیم که پویا نیست مدتی را به دنبال او گشتیم اما اصلاً هیچ خبری از او پیدا نکردیم. چند ماه بعد از ناپدیدشدن پویا، خودش با مادرش تماس گرفته بود و گفته بود اورا به سوریه فرستاده اند. بعد از آن دیگر خبری از او به ما نرسید، آن زمان هم اوضاع سوریه و کشورهای اطراف به شدت ناامن بود و ما هم پاسپورتی نداشتیم که بخواهیم به آنجا برویم. بعد از تمام این بی خبری ها یک روز یکی از دوستانمان به ما خبر داد که تصویر پویا را به عنوان یکی از کشته شدگان از طرف پ.ک.ک منتشر کرده اند.

واقعاً باورمان نمی شد! چند روز هم بعد از آن تنها یکبار با ما تماس گرفتند و خبر کشته شدن پسرمان را اعلام کردند.

این پدر داغدار با اندوه فراوان گفت: هرچقدر که پرسیدیم چطور کشته شده؟ کجا کشته شده؟ به چه دلیل کشته شده؟ الان جنازه او کجاست و کجا دفن شده است؟! هیچ جوابی به ما ندادند تنها گفتند که پسرتان در جنگ با ترکیه کشته شده، اما دیگر هیچ جزئیاتی حتی درباره کشته شدن او در اختیارمان نگذاشتند.

قبلا شنیده بودم زمانی که یکی از عناصر شان کشته می شود وسایل شخصی او را به خانواده اش باز می گردانند اما دیگر هیچ گونه خبری از آنها نشد. من هنوز هم شک دارم که واقعا پسرم کشته شده باشد، کجای دنیا فرزندت را به زور یا با فریب می ربایند، او را از خانواده دور می کنند، حتی اجازه صحبت کردن را نمی ندهند، نهایتا با یک خبر کشته شدن، قضیه را فیصله می دهند، دریغ از کوچکترین جزئیات، مزار پسر من کجاست؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی