سایز متن   /

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت هایی که دارد بسیار مستعد توسعه است و باید در راستای تقویت معیشت مردم این استان تلاش کنیم.

.

به گزارش کوردپاریز، سعید محمد در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: چون مبحث امنیتی بر استان استیلا یافته بود شاهد این مهم بودیم که این استان توسعه نیابد و سرمایه گذارها از حضور در این منطقه اجتناب می کردند.

محمد خاطرنشان کرد: مردم این منطقه در طول تاریخ همواره پرچم ایران را بر افراشته نگه داشته اند و باید در این خطه از میهن اسلامی تلاش های بیشتری برای رفع دغدغه های معیشتی مردمانش انجام دهیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: از بین ۸۰ منطقه آزاد پیشنهادی مجلس ۷ منطقه مصوب شد که منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از این هفت منطقه مصوب بود.

محمد افزود: پیش بینی ما این است که در منطقه آزاد کردستان می توان کارهای بزرگی انجام داد و به اقتصاد استان به ویژه بانه و مریوان کمک ویژه ای کرد.

وی خاطرنشان کرد: موتور پیشران خیلی از کشورها مناطق آزاد آنها هستند چرا که تولیدکننده در حاشیه امنی در مناطق آزاد می تواند تولید خود را انجام دهد و به تجارت بپردازد.

محمد افزود: شاهد هفت نسل از مناطق آزاد در دنیا هستیم اما با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از عمر مناطق آزاد در کشور می گذرد هنوز در نسل اول قرار داریم و شاخصه های تولید و تجارت در مناطق آزاد کشور ضعیف است.

وی اظهار داشت: علت این ضعف نیز عدم درک صحیح مسئولان از فلسفه وجودی مناطق آزاد و اعمال قوانین در تضاد تولید در این مناطق هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: شاهد مشکلاتی در معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد هستیم و انتظار داریم نمایندگان مجلس در این خصوص همراهی کنند.

محمد افزود: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار به این منطقه در کردستان تخصیص داده شده است و دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه را در این مناطق داریم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت های تجاری و ترانزیتی خوبی داریم در مرز باشماق و به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

محمد افزود: انرژی ارزان و معافیت های مختلف در ایران موجب جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان خواهد شد و بدون شک وجود مناطق آزاد بانه و مریوان باعث سرمایه گذاری و امنیت بیشتر منطقه خواهد شد و امیدواریم بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث توریسم درمانی را در منطقه آزاد بانه و مریوان پیگیری خواهیم کرد و در کنار این ظرفیت به مباحث توریسم علمی و تأسیس مراکز علم و فناوری، راه اندازی استارتاپ ها نیز توجه می کنیم.

محمد تصریح کرد: اولین گام تهیه طرح جامع برای منطقه آزاد کردستان است چرا که واحد‌های صنعتی باید مبتنی بر ظرفیت های استان ایجاد شوند.

وی افزود: خوشبختانه مبحث تهاتر نفت  برای مناطق آزاد در در قانون بودجه در نظر گرفته شده است و این مهم می تواند کمک خوبی به مناطقی همچون کردستان کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی