- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

هیچ فرقی بین سازمان تروریستی پ.ک.ک و ی.پ.گ وجود ندارد

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در دیاربکر اعلام کرد: مابین سازمان تروریستی پ.ک.ک و ی.پ.گ هیچ تفاوتی وجود نداشته و هر دو یک سازمان تروریستی هستند.

چاووش‌اوغلو در ادامه دیدارهای خود از شهر دیاربکر، مادران دیاربکر را که کودکان‌شان از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک ربوده شده و بیش از هزار روز است در مقابل ساختمان حزب دموکراتیک خلق (HDP) تحصن کرده‌اند، ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنان خود در جمع مادران دیاربکر گفت: برخی‌ها می‌گویند که نام گروهی که در سوریه است، ی.پ.گ است و با پ.ک.ک فرق دارد. به همین علت سعی می‌کنند، بگویند که ما آن‌ها را به‌عنوان تروریست مشاهده نمی‌کنیم. دو کشور سوئد و فنلاند نیز که در صدد عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی هستند، نیز از همین ادعا دفاع می‌کنند. ولی ما هم به آنها می گوئیم که هیچ فرقی بین پ.ک.ک و ی.پ.گ وجود ندارد و هر دو یک سازمان تروریستی هستند. گو اینکه بین سازمان‌های تروریستی فرقی وجود دارد و سعی دارند تا به طوری جلوه دهند که یکی سازمان تروریستی و دیگر در راه کسب حق مبارزه می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد حقوق اکراد صاحب اطلاعات شده و بدانید که چه حق و حقوقی را می‌طلبند، بیایید پدران و مادران دیاربکر را ببینید. اگر به ما باور نمی‌کنید بیایید به حقایق از زبان آن‌ها گوش دهید.