سایز متن   /

یوسف ربانی با کد سازمانی ریزان جاوید متولد ۱۳۶۲ از شهر مهاباد از سال ۱۳۸۲ به پ.ک.ک ملحق شده بود و حتی ریاست مشترک کودار را در کارنامه خود داشت.

ریزان جاوید که این اواخر مغضوب شورای رهبری پ.ک.ک شده بود از کودار اخراج و به شمال سوریه تبعید شد. در ماه های اخیر اخبار پراکنده ای از کشته شدن ریزان جاوید منتشر شده بود. حتی در چند ماه اخیر برخی منابع از شمال سوریه، خبر حذف درون سازمانی ریزان جاوید را منتشر کرده بودند.

اما در روزهای گذشته رسانه های وابسته به پ.ک.ک و پژاک مدعی شدند که ریزان جاوید روز ۱۵ مرداد توسط پهبادهای ترکیه در شهر قامشلو سوریه به هلاکت رسیده است. آنچه جالب توجه بود اینکه رسانه های پ.ک.ک و پژاک ابتدا تاریخ کشته شدن وی را ۶ ژوئن اعلام کردند، بعد از چند ساعت خبر را تغییر داده و اعلام کردند وی در ماه آگوست کشته شده است. همین تناقضات، ابهامات در مورد زمان کشته شدن وی را بیشتر کرد.

ریزان جاوید حدود ۱۸ ماه قبل به دستور شورای رهبری به سوریه تبعید شده بود و از مسئولیت‌هایی که داشته نیز عزل شده بود.

محسن ربانی در مورد کشته شدن برادر خود در اظهاراتی گفت: ما نیز خبر کشته شدن ریزان را از طریق دوستان و رسانه های پ.ک.ک متوجه شدیم. یک خبر مبهم و مزخرفی که هیچ توضیحی ندادند و فقط عکس یک ماشین سفید را نشان دادند که هدف پهپادهای ترکیه قرار گرفته است.

برادر ریزان، مانور رسانه ای پ.ک.ک در مورد کشته شدن ریزان جاوید را ریاکارانه توصیف کرده و گفت: آنها هیچ اهمیتی به خانواده اعضای خود نمی دهند، حیات و ممات خود را در کشته شدن اعضا می دانند و با جنازه آنها مانور تبلیغاتی می‌دهند. اگر پ.ک.ک و پژاک صادق هستند و راست می گویند چرا پدرم چندین بار به دنبالش رفت اما حتی اجازه ملاقات هم به او ندادند. به خاطر دارم که یک سال اول هیچ خبری از او نداشتیم و بعدها فقط او را در تلویزیون میدیدیم ولی هیچ وقت تماسی با ما نگرفت. حتی زمانی که پدرم از مقر پ.ک.ک برگشت چون نتوانست پسرش را ببیند دوباره سکته کرد، یعنی در طول یک سال دو بار سکته کرد.

وی از حضور برادرش در شمال سوریه اظهار تعجب کرده و کشته شدن برادر خود و یا هر عضو ایرانی دیگر در ترکیه و سوریه را غیر قابل قبول توصیف کرد.

محسن ربانی پس از کشته شدن برادر خود به شدت پ.ک.ک را مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت که هم ترکیه انسان‌های بی گناه را می کشد هم پ.ک.ک و به نظرم جنایات پ.ک.ک حتی بیشتر هم هست و این گروه که خود را مدافع حقوق کردها عنوان می کند بیشتر از هر کسی به کردها خیانت می کند.

وی در ادامه گفت: کردها را بازیچه خود قرار داده اند، احساسات جوانان ما را با شعارهای پوچ و توخالی برانگیخته و آنها را به سوی مرگ می کشانند. بیکاری و مشکلات اقتصادی هم دستاویز این گروه ها برای فریب جوانان است. مشکل بیکاری در مناطق کردنشین بسیار زیاد است  امنیت شغلی برای جوانان وجود ندارد. به نظر من همین برادر خودم (یوسف) اگر شغلی داشت شاید هیچ وقت دنبال این جریانات نمی رفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی