- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

گزارشی توصیفی-تحلیلی از نقش گروهک پژاک در اغتشاشات اخیر / پژاک به وقت مزدوری

عرفان مرادی

از ابتدای وقوع اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی، گروهک های تروریستی تجزیه‌طلب یکی از اصلی‌ترین جریاناتی بودند که با حمایت‌های عوامل خارجی و سرویس‌های جاسوسی تلاش کردند با دمیدن در تنور اغتشاشات، اهداف ضد ایرانی خود را دنبال کنند.

در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نیز به نقش سرویسهای اطلاعاتی دشمنان در اغتشاشات اخیر اشاره شده و حتی در این بیانیه آمده است که «در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ تیمی از CIA با پوشش وزارت خارجه آمریکا، با حضور در مقر گروهک تجزیه‌طلب موسوم به «حزب دمکرات کردستان ایران» در شهر اربیل کردستان عراق با سرکرده آن گروهک به نام مصطفی هجری دیدار و گفت‌وگو کرد. در گذشته نیز سازمان سیا، مصطفی هجری و عبدالله مهتدی (سرکرده گروهک کومله) را به آمریکا فراخوانده و به آنها ابلاغ کرده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند؛ و الا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی آمریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد!»

با این مقدمه و با جرقه اغتشاشات در مناطق کردنشین به بهانه های واهی، گروهک های تروریستی کومله، دمکرات، پاک و پژاک وارد میدان شدند اغتشاشات را مدیریت کردند و با استفاده از عوامل خود در مناطق کردنشین و نیز تحریک نوجوانان کم سن و سال آشوب به پا کردند و زندگی شهروندان را به مخاطره انداختند. البته سپاه پاسداران در روزهای آغازین اغتشاشات، ضربه شستی به گروهک های کمپ نشین در اقلیم کردستان نشان داد و مقرهای این گروهک ها را با خاک یکسان کرد.

در این میان عناصر گروهک غارنشین پژاک که در دخمه ها و غارهای تنگ و تاریک قندیل به سر می برند، در این حملات جان سالم به در بردند و آنها تمام تلاش خود را از طریق فضای مجازی به کار بستند تا با کشته سازی، شایعه پراکنی و دروغ، آتش فتنه و اغتشاشات را در مناطق کردنشین گرم نگه دارند.

هر روز در حال توطئه چینی بودند و طرح های محله محور می دادند تا کودکان و نوجوانان را در محلات مناطق کردنشین به بیرون بکشانند که البته با هوشیاری خانواده ها و شهروندان کرد این طرح آنها با شکست مواجه شد. احمق ها نمی دانند که هیچ انسان عاقلی محل زندگی خود را برای مطامع پلید جریانات اغتشاشگر ناامن نمی‌کند.

پ.ک.ک و پژاک با توجه به فضای رسانه ای عریض و طویل که در اختیار دارند به طور مداوم محتواهای خشونت آمیز و جنایت بار از ساخت کوکتل مولوتف گرفته تا طریقه مبارزه با اسلحه سرد را به خورد مخاطبان می دادند.

این وقاحت و جنایت آنها به حدی رسید که سیامند معینی سرکرده گروهک پژاک با استفاده از جو ملتهب مناطق کردنشین چنان خیالاتی شده بود که اعلام کرد پژاک در زمان مقتضی وارد عمق کردستان و ایران خواهد شد.

سرکرده پژاک حتی اخیرا پا را فرا تر نهاده و اپوزیسیون ایران را تهدید میدانی کرده که اگر پژاک در تشکیلات و جلسات اپوزیسیون حضور نداشته باشد، تضمینی برای موفقیت تشکل اپوزیسیون نیست چرا که پژاک یک نیروی میدانی است و در صورت عدم حضور آن، وارد میدان خواهد شد.

البته پژاک برخلاف سایر گروهک ها که علنا شعار تجزیه طلبی سر می دهند فعلا برای اینکه خود را موجه جلوه دهد ندای اتحاد با اپوزیسیون ایرانی سر می دهد تا در خیالات خود فردای براندازی جمهوری اسلامی که با ایرانی ضعیف شده طرف است اهداف پلید و تجزیه طلبی خود را به کرسی بنشاند.

گروهک تروریستی و مزدور پژاک از ابتدای تاسیس خود سعی کرده است با قتل و جنایت، غارت اموال شهروندان، اخاذی و باجگیری از صاحبان مشاغل، همواره اوضاع مناطق کردنشین را ناامن جلوه دهد چرا که منفعت آنها در ناامنی و فرار سرمایه ها از کردستان است.

آنها از هیچ جنایتی دریغ نکردند، شهروندان کرد را به قصد اخاذی ربودند و به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رساندند (تاج الدین میرزایی)، تا توانستند و تا می توانند از کولبران اخاذی می کنند آنجا که یکی در برابر آنها مقاومت کند، به قتل می رسانند (سوران اختر ثمر)، کودکان ربوده شده را به هنگام فرار به رگبار می بندند (اسرین محمدی ۱۳ ساله)، عناصر بازگشتی خود را در جلوی چشمان مادر و خواهر بی رحمانه ترور می کنند (سامان دانشور)، حتی به روحانیون سنی هم رحم نکردند و تاکنون دهها روحانی اهل سنت را که با آنها همکاری نکردند به قتل رساندند (ملاعظیم مشهورزاده، ماموستا سعید خوش‌منظر)، خلاصه اینکه گروهک ضد کردی پژاک که مدعی دفاع از حقوق کردها است به هیچکس رحمی نکرده و حتی در آخرین مورد اواخر تیر ماه سال جاری قهرمان شهیدی ۵۸ ساله، کشاورز، اهل روستای سرخه‌توت (سوره تو) شهرستان سروآباد را در مقابل همسرش به قتل رساندند، آنها حتی به عناصر خودی که کمی زاویه پیدا می کنند و یا منتقد می شوند هم رحم نمی کنند و تاکنون هیچ گروه، حزب، سازمان و یا تشکیلاتی به اندازه پ.ک.ک و پژاک حذف های درون سازمانی انجام نداده است.

نکته جالب این است: پ.ک.ک و پژاک همیشه برای حذف افراد در درون گروه دو گلوله می‌زند؛ یکی به سر و دیگری به قلب و معنایش هم این است که اگر «فکرت و قلبت» با ما نیست، پس بمیر! خدر خرینگه هم با شلیک گلوله به سر و قلب از سر راه برداشته شد.

اینها تنها نمونه هایی از جنایت های پ.ک.ک و پژاک است که برای آگاهی مخاطبان آوردیم و الا تاریخ پ.ک.ک و پژاک مملو از جنایت است که اگر برشمرده شود چندین جلد کتاب می توان تهیه کرد.