سایز متن   /

 

کوردپاریز/ اسناد منتشر شده که نشان می‌دهد ارتش آمریکا در حال آموزش و تمرین با نیروهای گروه تروریستی پ‌ک‌ک در پالایشگاه‌های العمر دیرالزور است.

در جنوب دیرالزور، حملات روزانه نیروهای مقاومت عربی جزیره حامی اسد همچنان با قدرت ادامه دارد و حملات به برخی مناطق روستایی از شب گذشته نیز افزایش یافته است.

سازمان تروریستی داعش نیز به نقاط زیادی در سراسر مناطق تحت کنترل پ.ک.ک حمله کرده است و برای اولین بار پس از مدت ها تعداد زیادی از اعضای پ.ک.ک در منبج کشته شدند.

نیروهای مقاومت عربی از جنوب همچنان در حال گسترش یا تقویت خود هستند تا علیه پ. ک. ک بیشتر حمله کنند و از سوی دیگر داعش نیز در مناطق روستایی و شهرهای مناطق مختلف تحت کنترل پ‌ک‌ک دوباره در حال تقویت است.

زیرساخت های امنیتی سازمان تروریستی پ.ک.ک به سمت فروپاشی کامل پیش می رود.

تنها چیزی که می تواند جلوی این را بگیرد، عملیات شمال آمریکا است و در این میان، اگر نیروهای آمریکایی رود فرات را مسدود کنند، خطر جنگ شدیدا تشدید می شود و اگر ارتش سوریه به شمال نیاید، پ.ک.ک می تواند خود را متحد کند. نیروهای تحت امر خود و ارتش آزاد و مخالفان ترکیه با غریزه اتحاد علیه دشمن مشترک را سازماندهی کند و دوباره سعی کند علیه نیروهای مقاومت عربی و داعش صف بندی کند.

اینجاست که نقش مهم محور مقاومت و ارتش سوریه در این منطقه خود را نشان می‌دهد و اگر آنها همچنان به روش گذشته خود به صورت مستمر با تقویت نیروهای قبایل عربی سعی کنند همین روند را پیش ببرند آمریکا چاره ای جز دخالت مستقیم نخواهد داشت و یا باید فرار بزرگ را آغاز کند.

به هرحال آمریکایی ها حاضر هستند هرکاری کنند که جلوی این اتفاق را بگیرند و اینجاست که خطر استفاده از بمب کثیف روز به روز بیشتر می‌شود.

ضمن اینکه ترکیه به شدت در حال نظارت منطقه است و احساس می‌کند در صورت تضعیف بیشتر آمریکا می‌تواند با یک حمله برق آسا سراغ چاه های نفت سوریه برود و اقتصاد خود را از این فاجعه نجات دهد.

در روزهای آینده شاهد اتفاقات گسترده ای در این منطقه خواهیم بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی