سایز متن   /

احلام البشیر، شهروند سوری و عامل پ.ک.ک که از سوی پلیس ترکیه به عنوان عامل بمب‌گذاری در میدان تقسیم استانبول معرفی شده بود، به هفت بار حبس ابد به‌همراه یک‌هزار و ۷۹۴ سال حبس اضافی محکوم شد.

دادستانی استانبول حکم احلام البشیر که در سال ۲۰۲۲ با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن ۹۹ نفر دیگر شد را صادر کرد.

در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ در خیابان استقلال منطقه بی‌اغلو استانبول ترکیه انفجاری رخ داد که در نتیجه آن ۶ نفر کشته شدند و ۹۹ نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای ویژه و پلیس ترکیه در عملیاتی ضدتروریستی در فاصله کمتر از یک روز بعد از انفجار در استانبول، به محل اختفای زنی که بمب را در خیابان رها کرده بود، یورش برده و او را دستگیر کردند.

اداره امنیت استانبول بعد از بازجویی از این فرد اعلام کرد که نام او «احلام البشیر» و تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط گروهک «پ.ک.ک» به‌عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در ادلب (سوریه) وارد خاک ترکیه شده است.

طبق گزارش راشاتودی، البشیر در دادگاه حاضر به دفاع از خود نشد و قاضی دادگاه چنین حکمی را برای او صادر کرد.

حدود ۳۰ متهم در کنار البشیر محاکمه شدند. به گزارش رویترز، ۲۰ نفر از متهمان به ویژه به اتهام‌های «قتل عمد» و «تضعیف وحدت و یکپارچگی کشور»، به احکامی از چهار سال حبس تا حبس ابد محکوم شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی