سایز متن   /

گروه تروریستی پ.ک.ک در تلاش است تا ساختار خود را در شمال سوریه “ملی” کند. این سازمان با شرکت لابی معروف Brownstein Hyatt Farber Schreck در آمریکا توافق کرده تا به رسمیت شناختن “اداره خودگردان شمال و شرق سوریه” توسط ایالات متحده را دنبال کند. هدف این اقدام، مشروعیت بخشیدن به پ.ک.ک و ایجاد مبنای قانونی برای “دولت” خودخوانده آنها در منطقه است.

جزئیات:

  • توافق با لابی آمریکایی: پ.ک.ک با یک شرکت لابی آمریکایی به نام Brownstein Hyatt Farber Schreck برای پیشبرد اهداف خود در ایالات متحده توافق کرده است. هدف از این توافق، که ماهانه ۵۰ هزار دلار هزینه دارد، به رسمیت شناختن “اداره خودمختار دموکراتیک شمال و شرق سوریه” توسط ایالات متحده است.
  • کنترل انتخابات: پ.ک.ک کنترل کاملی بر انتخابات در منطقه تحت حاکمیت خود دارد. احزاب سیاسی و نامزدها برای شرکت در انتخابات باید از این سازمان مجوز بگیرند. هر حزبی که حامی پ.ک.ک نباشد، از جمله احزاب سیاسی نماینده کردهای سوریه، اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.
  • دو دیدگاه برای مشروعیت: در داخل پ.ک.ک دو دیدگاه در مورد چگونگی کسب مشروعیت بین المللی وجود دارد. دیدگاه اول مذاکره با دولت سوریه و دستیابی به توافق با بشار اسد برای به رسمیت شناختن رسمی و گنجاندن دولت خودمختار در قانون اساسی سوریه است. دیدگاه دوم تقویت همکاری با ایالات متحده و دور زدن دمشق برای کسب مشروعیت بین المللی است.
  • اعلامیه اجتماعی جدید: پ.ک.ک به تازگی یک “اعلامیه اجتماعی جدید” منتشر کرده است که به عنوان یک قانون اساسی برای منطقه تحت حاکمیت خود عمل می کند. این اعلامیه شامل مفاهیمی مانند دموکراسی، حقوق زنان و حفاظت از محیط زیست است، اما برخی از مفاد آن نیز مستبدانه و تبعیض آمیز تلقی می شود.
  • اهداف نهایی: پ.ک.ک در تلاش است تا با این اقدامات، مبنای قانونی برای حاکمیت خود در شمال سوریه ایجاد کند و در عرصه بین المللی مشروعیت کسب کند. این گروه همچنین خواستار تغییر نام جمهوری عربی سوریه به جمهوری دموکراتیک سوریه و پذیرش دولت “خودمختار” خود توسط دولت سوریه است.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی