سایز متن   /

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط مقامات آلمان منتشر شده است، حامیان گروه تروریستی پ‌ک‌ک در سال ۲۰۲۳ مسئول ۳۵۶ مورد جرم با انگیزه سیاسی در این کشور بوده‌اند. این رقم نشان‌دهنده فعالیت گسترده این گروه در خاک آلمان و تبدیل شدن آن به عامل اصلی جرایم سیاسی در مقایسه با گروه‌های راست افراطی است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه، ضمن اعلام این آمار، خاطرنشان کرد که تعداد کل جرایم با انگیزه سیاسی در سال گذشته به ۶۰۰۲۸ مورد رسیده است. این رقم، بالاترین سطح ثبت شده در بیش از دو دهه گذشته محسوب می‌شود و نشان‌دهنده افزایش نگران‌کننده تنش‌های سیاسی و خشونت در آلمان است. با این حال، علیرغم این افزایش کلی، پ‌ک‌ک همچنان به عنوان بزرگترین تهدید در این زمینه شناخته می‌شود و فعالیت‌های آن فراتر از مرزهای آلمان نیز امتداد یافته است.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان (BfV) در گزارش سالانه خود هشدار داده است که پ‌ک‌ک همچنان بزرگترین گروه افراطی خارجی فعال در این کشور است و اعضای آن می‌توانند تحت دستور رهبران گروه در خارج از کشور دست به اقدامات خشونت‌آمیز بزنند. این گروه که توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی “قوم‌گرا” طبقه‌بندی شده، از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع الفعالیت بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پ‌ک‌ک با سوء استفاده از خلأهای قانونی و سیاست‌های مبهم در کشورهای اروپایی، شبکه‌ای گسترده برای جذب شبه‌نظامیان و تامین مالی فعالیت‌های خود ایجاد کرده است. اخیراً، در عملیاتی مشترک توسط پلیس فرانسه و بلژیک، ۸ عضو پ‌ک‌ک دستگیر شدند. این افراد مظنون به برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی و تامین مالی این گروه از طریق اخاذی هستند. در این راستا، اسناد و تجهیزاتی نیز از شبکه‌های تلویزیونی حامی پ‌ک‌ک در بلژیک و مراکز این گروه در فرانسه ضبط شده است.

تحلیلگران معتقدند که پ‌ک‌ک اروپا را به عنوان یک جبهه استراتژیک برای خود می‌بیند و از آن به عنوان پایگاهی برای تدارکات، تامین مالی و جذب نیرو استفاده می‌کند. این گروه با سکوت و حتی حمایت برخی از کشورهای اروپایی، توانسته است فعالیت‌های خود را گسترش داده و به طور فزاینده‌ای جسورانه‌تر عمل کند. بلژیک به عنوان “مرکز پ‌ک‌ک در اروپا” شناخته می‌شود، اما این گروه در کشورهای دیگر مانند فرانسه، اتریش، سوئیس و هلند نیز فعال است.

افزایش اخیر خشونت‌های مرتبط با پ‌ک‌ک، زنگ خطر را برای مقامات اروپایی به صدا درآورده و آنها را به اقدام قاطعانه ترغیب کرده است. انتظار می‌رود در آینده شاهد تشدید اقدامات امنیتی و تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار فعالیت‌های این گروه تروریستی باشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی