سایز متن   /

پس از ماه‌ها تلاش دیپلماتیک، نچیروان بارزانی و مقامات جمهوری اسلامی ایران، بالاخره به توافقی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه دست یافتند.این خبر در بیانیه دیروز کمیته مرکزی پ‌دک اعلام شد.

پس از نشست دیروز، کمیته مرکزی پ‌دک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که “روابط ما با جمهوری اسلامی ایران که در گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و مدتی نیز شاهد سردی و سوءتفاهم در روابط بودیم، با تلاش‌های فراوان و با در نظر گرفتن منافع مشترک دو طرف، روند عادی‌سازی خود را با موفقیت طی کرده و به حالت عادی بازگشته است.”

این بیانیه همچنین از “تلاش‌های بی‌وقفه” نچیروان بارزانی برای بهبود روابط با ایران قدردانی کرده و این اقدام را “گامی مهم در جهت صلح و ثبات در منطقه” دانسته است.

عادی‌سازی روابط پ‌دک و ایران می‌تواند پیامدهای مثبتی برای هر دو طرف داشته باشد. این امر می‌تواند به افزایش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین دو طرف منجر شود. همچنین می‌تواند به حل برخی از مسائل منطقه‌ای، مانند مناقشه کردستان، کمک کند.

با این حال، برخی از ناظران نسبت به این عادی‌سازی روابط ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها می‌گویند که این امر می‌تواند به ضرر منافع اسرائیل و آمریکا باشد و همچنین می‌تواند به تقویت موقعیت ایران در منطقه منجر شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی