سایز متن   /

حسین چلبی، نویسنده و فعال حقوق بشر کرد، در پستی در فیس‌بوک خود نوشت: حکومت اسد پس از آغاز تحولات سوریه، پ.ک.ک را به دو هدف به سوریه بازگرداند.

هدف اول: کنترل کردهای سوریه:

  • حکومت اسد با استفاده از نیازهای اولیه مانند نان، آب و برق، کردهای سوریه را تحت کنترل خود درآورده و آنها را از صحنه سیاسی و اجتماعی دور کرده است.

هدف دوم: از بین بردن حضور کردها در سوریه:

  • اسد با فعال کردن مجدد پ‌.ک‌.ک پس از سال‌ها سکوت، آنها را درگیر درگیری‌هایی بزرگ‌تر از توانشان در سوریه کرده است. این درگیری‌ها شامل نبرد با نیروهای ترکیه و جنگ بی‌وقفه با داعش می‌شود.

  • این جنگ‌ها، به گفته چلبی، علاوه بر گرسنگی دادن به کردها، شامل ربودن فرزندانشان، به خدمت گرفتن اجباری آنها، از بین بردن آموزش و پرورش و گسترش جهل و عقب‌ماندگی نیز می‌شود.

چلبی تأکید می‌کند:

  • از زمانی که حکومت اسد مرزها را به روی کادرهای پ‌.ک‌.ک در کوه قندیل باز کرد و اخیراً قیمت پایین خرید گندم را تعیین کرد، تمام اقدامات این گروه با هدف تحقیر کردها، منحرف کردن حواس آنها و سرپوش گذاشتن بر جنایات اسد در قبال کردها بوده است.

  • هدف اصلی اسد از بین بردن حضور کردها در سوریه است و پ‌ک‌ک حدود ۸۰ درصد از این ماموریت را به انجام رسانده است. باز کردن مرزها در این شرایط، حتی یک کرد را در این کشور باقی نخواهد گذاشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی