سایز متن   /

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احداث یک پایگاه جدید توسط ارتش ترکیه در خاک عراق بر فراز کوه کیسته در استان دهوک، بحث درباره استقرار مجدد نیروهای ترکیه در این کشور بار دیگر داغ شد.

به گفته یک مقام کُرد عراقی و شاهدان عینی، هدف از احداث این پایگاه ایجاد یک منطقه حائل در خاک عراق برای ممانعت از نفوذ و رخنه عناصر پ.ک.ک به خاک ترکیه است.


جزئیات استقرار نیروهای ترکیه

جبار یاور، وزیر پیشمرگه در دولت اقلیم کردستان بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، در گفتگو با العربی الجدید تعداد پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق را حدود ۸۰ عدد اعلام کرد. این پایگاه‌ها در ابعاد مختلف و در امتداد مرز مشترک دو کشور در استان‌های اربیل، دهوک و نینوا احداث شده‌اند.

یاور در ادامه توضیح داد که برخی از این پایگاه‌ها در عمق ۱۰ کیلومتری و برخی دیگر در عمق حدود ۴۰ کیلومتری خاک عراق و در طول ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور قرار دارند. تعداد نیروهای مستقر در این پایگاه‌ها دستکم ۵ هزار نفر برآورد می‌شود و به تجهیزات مختلفی از جمله توپخانه، خودروهای زرهی، سکوی فرود بالگرد و پهپاد مجهز هستند.

او همچنین با اشاره به احداث جاده‌های جدید توسط نیروهای ترکیه در امتداد مرز، خاطرنشان کرد که این نیروها علاوه بر حملات هوایی با استفاده از جنگنده و توپخانه، اقدام به انجام عملیات زمینی در این مناطق نیز می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی