سایز متن   /

شبکه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی میدانی، از تشدید نگران‌کننده حملات هوایی ترکیه در عمق خاک اقلیم کردستان عراق خبر داد. این حملات که به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه انجام می‌شود، پیامدهای ناگوار انسانی و امنیتی به دنبال داشته است.

 

جزئیات بیشتر:

 

مناطق هدف: گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیماها و پهپادهای ترکیه تا عمق ۱۳۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان نفوذ کرده و مناطقی را در استان‌های اربیل، دهوک و سلیمانیه هدف قرار داده‌اند.

تلفات و آوارگی: این حملات منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان و آوارگی حدود ۲۵ درصد از ساکنان مناطق هدف شده است. به گفته منابع محلی، ده‌ها تن از غیرنظامیان در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

ترس و سکوت شهروندان: گزارش‌ها حاکی از آن است که شهروندان کرد از اظهارنظر علنی درباره این حملات recebem می‌کنند و بسیاری به صورت ناشناس با رسانه‌ها صحبت می‌کنند. این موضوع نشان‌دهنده جوّ ترس و ارعاب ایجاد شده توسط حملات ترکیه است.

سکوت مقامات اقلیم کردستان: شبکه فرانس ۲۴ به سکوت و عدم واکنش مقامات اقلیم کردستان در قبال این حملات انتقاد کرده است. این سکوت می تواند به عنوان چراغ سبز به ترکیه برای ادامه حملات تلقی شود.

افزایش قابل توجه حملات: بر اساس گزارش فرانس ۲۴، تعداد حملات هوایی ترکیه در سه ماه گذشته به اندازه کل حملات سال ۲۰۲۳ بوده است. این نشان‌دهنده تشدید قابل توجه تنش در منطقه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی