سایز متن   /

شورای امنیت اقلیم کردستان شمال عراق، روز سه‌شنبه ١۶ جولای، در خصوص عملکرد گروه تروریستی پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق، بیانیه‌ای منتشر و آن را یک گروه “اخلالگر” توصیف کرد.

متن بیانیه:

«مدتی است که گروه اخلالگر پ.ک.ک، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده برای ترور شهروندان اقلیم و کادر و اعضای احزاب سیاسی اقلیم کردستان عراق، تلاش می‌کند و با اعمال شرورانه به جان و مال شهروندان اقلیم، آسیب می‌رساند.

در آخرین عمل شرورانه این گروه در روز ١۵ جولای ٢٠٢۴، با استفاده از بمب چسبنده، خودروی یک مسئول بلندپایه حزبی در شهر کلار، مورد هدف قرار گرفت.

این گروه اخلالگر در مدت سه سال گذشته، چندین شهروند و اعضای نیروهای دفاعی در اقلیم کردستان عراق را هدف گرفته استکه شماری از آنان کشته شده‌اند. اگرچه در بخشی از تلاش‌های اخلالگرانه موفق نشده و طرح‌هایشان خنثی شده‌اند.

این گروه همچنین اقدام به آتش‌سوزی در اماکن عمومی، بازارهای قدیمی و جدید در اقلیم کردستان و دیگر مناطق کرده و کینه خود را نشان داده‌ و موجب متضرر شدن کسبه و هم‌میهنان اقلیم کردستان شده‌ است.

این گروه به ابزاری برای قاچاق و توزیع مواد مخدر و اعمال غیرقانونی در سطح منطقه و بین‌المللی تبدیل شده‌ است.

این لجام گسیختگی‌های گروه اخلالگر پ.ک.ک، آینده منطقه را در معرض خطرات منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داده و پیامدهای منفی و نامطلوب در پی خواهد داشت. تداوم چنین رفتارهایی بی پاسخ نخواهد ماند و رهبری این گروه در برابر هر گونه پیامدی مسئول است»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی