سایز متن   /

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، در نشست شورای قضائی استان البرز از ارسال فهرست نزدیک به ۱۲۰ نفر از تروریست‌های منتسب به قوم کرد به عراق برای استرداد و محاکمه قریب الوقوع آنها خبر داد.

وی دیپلماسی قضائی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه عنوان کرد و به تشریح مأموریت‌های این معاونت در حوزه‌های مختلف از جمله اتباع بیگانه، معاضدت قضائی، استرداد مجرمین، انتقال محکومین و پیگیری امور قضائی ایرانیان خارج از کشور پرداخت.

غریب‌آبادی با اشاره به آمار ۹۵ درصدی اتباع افغان در بین زندانیان خارجی کشور، از پیگیری انتقال محکومان واجد شرایط بر اساس توافقنامه دوجانبه با افغانستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این امر تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه، افزایش توانمندی‌های دفاعی در حوزه‌های موشکی و پهپادی، توانمندی‌های هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را در سایه وحدت ملی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، عوامل اقتدار کشور دانست و به شکست دشمنان در اعمال تحریم‌ها برای محدود کردن این حوزه‌ها اشاره کرد.

وی همچنین از تشکیل پرونده برای تمامی گروه‌های تروریستی تا پایان سال جاری و درخواست استرداد آنها از کشورهای مربوطه خبر داد. غریب‌آبادی به تشکیل دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین و برگزاری پانزدهمین جلسه آن اشاره کرد و از ارسال فهرست ۱۲۰ نفر از تروریست‌های منتسب به قوم کرد برای استرداد به عراق و محاکمه قریب الوقوع آنها خبر داد.

وی همچنین از اقدامات قضائی و اطلاعاتی برای شناسایی و استرداد اعضای گروهک تروریستی داعش، گروهک‌های تکفیری و سایر تروریست‌ها و رسیدگی به جرایم آنها خبر داد.

غریب‌آبادی در پایان از اعلام تشکیل مجتمع قضائی ویژه امور بین الملل با عنوان «مجتمع قضائی ۲۶» با هدف تمرکز، هماهنگی و تسریع در رسیدگی به جرایم و دعاوی دارای جنبه بین‌المللی خبر داد و گفت: ساختار این مجتمع در دادگستری استان تهران ابلاغ شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی