سایز متن   /

جوانان دهوک در اقلیم کردستان عراق خشم خود را از اقدامات تروریستی و اشغالگری گروه پ.ک.ک در منطقه ابراز داشتند. آنها می‌گویند که این گروه نه تنها به غیرنظامیان، اقتصاد و امنیت منطقه آسیب رسانده، بلکه باعث آوارگی و مشکلات اقتصادی و امنیتی گسترده نیز شده است.

 

افزایش فعالیت پ.ک.ک در عمادیه:

کاوار رسول، مسئول خانه جوانان دهوک، از افزایش فعالیت پ.ک.ک در عمادیه خبر داد و گفت که ۹ روستا به دلیل فعالیت این گروه تخلیه شده‌اند. رسول با اشاره به اینکه از سال ۱۹۹۱ بیش از ۲۰۰ روستا به دلیل اقدامات پ.ک.ک تخلیه شده‌اند، گفت که مردم از ترس این گروه تروریستی نمی‌توانند به سرزمین‌های اجدادی خود بازگردند.

 

آتش‌سوزی در بازارها و بیکاری:

نیوار صالح، یکی از جوانان دهوک، از آتش‌سوزی‌های عمدی پ.ک.ک در بازارها و بیکاری صدها تاجر در دهوک خبر داد. او گفت که پ.ک.ک با به آتش کشیدن بازار ملی دهوک، مانع از کار و تجارت در این منطقه شده است.

 

آسیب به امنیت و گردشگری:

شورشوان عارف، جوان دیگر دهوک، به آسیب‌های امنیتی و اقتصادی ناشی از فعالیت‌های پ.ک.ک اشاره کرد. او گفت که این گروه تروریستی با حملات خود به امنیت و ساختار حکومت اقلیم کردستان عراق آسیب می‌رساند و باعث ترس و وحشت در منطقه می‌شود. عارف همچنین از ضربه پ.ک.ک به بخش گردشگری و توسعه منطقه سخن گفت و گفت که این گروه با ایجاد ناامنی، مانع از سفر گردشگران به این منطقه شده است.

 

جوانان خواهان اقدام فوری:

جوانان دهوک خواستار اقدام فوری برای مقابله با پ.ک.ک و پایان اشغالگری و اقدامات تروریستی این گروه در منطقه هستند. آنها می‌گویند که پ.ک.ک نه تنها امنیت و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد، بلکه باعث رنج و محرومیت مردم نیز می‌شود.

 

تاثیر پ.ک.ک بر منطقه:

اقدامات پ.ک.ک در منطقه دهوک و سایر مناطق اقلیم کردستان عراق پیامدهای فاجعه‌باری برای مردم و اقتصاد منطقه داشته است. تخلیه روستاها، آوارگی مردم، بیکاری و ناامنی، فقط بخشی از این پیامدها هستند.

 

لزوم اقدام قاطع:

مقامات محلی و دولتی اقلیم کردستان عراق باید برای مقابله با پ.ک.ک و پایان فعالیت‌های تروریستی این گروه اقدامات قاطعی انجام دهند. همچنین جامعه بین‌المللی باید به این موضوع توجه کرده و برای حمایت از مردم و حفظ صلح و ثبات در منطقه تلاش کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی