سایز متن   /

بسه هوزات، سرکرده مشترک گروه تروریستی پ.ک.ک، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ای وابسته به این گروه مدعی شده است که “ما رهبری خود را موضوع معامله قرار نخواهیم داد.” این ادعا در حالی مطرح می‌شود که شواهد متعددی از ارتباطات پنهان پ.ک.ک با سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و معاملات پشت پرده‌ای بین این دو گروه وجود دارد.

 

نقش کردهای علوی:

بسه هوزات از کردهای علوی در استان تونجلی است. کردهای علوی نقش کلیدی در رهبری و مدیریت پ.ک.ک دارند. این افراد که در ظاهر مدعی سوسیالیسم و مخالفت با ناسیونالیسم کردی هستند، در واقع تحت برنامه‌ریزی میت فعالیت می‌کنند و دشمنی آشکار آنها با بارزانی و حزب دمکرات کردستان عراق نشان‌دهنده اهداف پنهان آنهاست.

 

اهداف پنهان:

دشمنی پ.ک.ک با حکومت اقلیم کردستان و حزب دمکرات کردستان عراق بهانه‌ای به دست دولت ترکیه می‌دهد تا با اشغال مناطق کردنشین به بهانه مبارزه با تروریسم، اهداف خود را در منطقه دنبال کند. شواهد نشان می‌دهد که استقرار ارتش ترکیه در بسیاری از مناطق کردستان عراق و سوریه با همکاری پ.ک.ک و با هدف تضعیف حکومت‌های محلی و تسلط بر این مناطق صورت گرفته است.

 

معامله پ.ک.ک و میت:

مسئله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک، تنها به جنبه رسانه‌ای ختم نمی‌شود. شواهد حاکی از هماهنگی پ.ک.ک با میت در خصوص اوجالان است. شرایط زندگی اوجالان کاملاً تحت کنترل دولت ترکیه است و ماجراجویی‌های برخی فرماندهان پ.ک.ک اوجالان را در تنگنا قرار داده است. اوجالان بارها از میل برخی افراد در پ.ک.ک به ادامه خشونت برای حفظ موقعیت خود و سوء استفاده از جان جوانان سخن گفته است.

 

نتیجه‌گیری:

مثلث پ.ک.ک، میت و اوجالان صحنه یک معامله از پیش طراحی شده است. واگذاری مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به ترکیه، عقب‌نشینی تدریجی این گروه و بهانه دادن به ترکیه برای حضور در کردستان، بخشی از این معامله است. ادعای بسه هوزات مبنی بر عدم معامله بر سر رهبری پ.ک.ک صرفاً یک بازی تبلیغاتی برای سرپوش گذاشتن بر این معامله و توجیه اقدامات ترکیه در منطقه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی