سایز متن   /

ساکنان روستاهای مسیحی نشین در منطقه العمادیه، برواری و نحله در استان دهوک عراق، در وحشت و اضطراب به سر می برند. درگیری های مداوم بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک، این مناطق را به میدان نبرد تبدیل کرده و زندگی مردم را مختل کرده است.

بمباران و حملات تقریباً روزانه، روستاهای مسیحی را در معرض خطر آوارگی اجباری قرار داده است. دود و آتش سوزی ناشی از درگیری ها، آسمان را فرا گرفته و صدای جنگنده های F16 و پهپادهای ترکیه، وحشت را در دل مردم انداخته است.

شبه نظامیان پ.ک.ک برای پنهان شدن از حملات ترکیه، لباس های محلی آشوری به تن می کنند و در میان مردم غیرنظامی مخفی می شوند. این امر، ساکنان را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد، زیرا ممکن است هدف حملات تصادفی قرار بگیرند.

پرچم آشور بر فراز این روستاها به اهتزاز درآمده است تا هویت مسیحی ساکنان را به وضوح نشان دهد. اکثریت قریب به اتفاق مردم این مناطق، مسیحیان آشوری هستند که از دیرباز در این سرزمین زندگی می کنند.

سارگون آشوری، ۴۰ ساله، یکی از اهالی این روستاها، به خبرگزاری شفق گفت: “ترس از آنچه در حال رخ دادن است، بر همه جا سایه افکنده است. ما در حال آماده شدن برای فرار از خانه هایمان هستیم، زیرا دیگر امنیتی وجود ندارد. صدای جنگنده ها و پهپادها، و به دنبال آن انفجارها و گلوله باران، زندگی را برای ما غیرقابل تحمل کرده است.”

سمیرا جمیل، ۶۵ ساله، که به دلیل درگیری ها به یکی از اقوام خود در دهوک پناه برده است، می گوید: “امنیت و آرامش از خانه هایمان ربوده شده است. ما در میان آتش ترکیه و پ.ک.ک گیر کرده ایم و نمی دانیم این کابوس تا کی ادامه خواهد داشت.”

نینوس متی، فعال مسیحی، تاکید می کند که شبه نظامیان پ.ک.ک با پوشیدن لباس غیرنظامی و استفاده از خودروهای شخصی، جان مردم را به خطر می اندازند. ساکنان روستاها با به اهتزاز درآوردن پرچم آشور، سعی می کنند هویت خود را به وضوح نشان دهند و از هدف قرار گرفتن توسط ارتش ترکیه جلوگیری کنند.

یک مقام محلی به نام ادیب مجید، تایید می کند که درگیری ها باعث آوارگی ساکنان برخی از روستاها شده است. او همچنین از خسارات قابل توجهی که به خانه ها و زمین های کشاورزی وارد شده است، خبر می دهد.

تحولات اخیر نشان می دهد که عراق با ممنوع اعلام کردن رسمی پ.ک.ک، در مبارزه با تروریسم با ترکیه همکاری نزدیک تری خواهد داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی