سایز متن   /

وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در نیویورک نشست سه‌جانبه‌ای را با محوریت بررسی وضعیت امنیتی، سیاسی و انسانی سوریه برگزار کردند.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که هاکان فیدان، وزیر خارجه این کشور، در نشست وزرای خارجه «روند آستانه» درباره سوریه شرکت کرده است. در این نشست، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز حضور داشتند.

در جریان این رایزنی‌ها، وزرای خارجه سه کشور به بررسی وضعیت میدانی سوریه، به‌ویژه مناطق بحرانی مانند ادلب پرداختند. آن‌ها همچنین خواستار خویشتنداری در خاورمیانه و جلوگیری از تأثیرات منفی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان بر اوضاع سوریه شدند.

یکی از محورهای اصلی این نشست، تاکید بر جلوگیری از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی همچون پ.ک.ک و ی.پ.گ بود که از شرایط ناپایدار سوریه بهره‌برداری می‌کنند. وزرای خارجه بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای جلوگیری از هرگونه تنش و حفظ آرامش میدانی در سوریه تاکید کردند.

فیدان همچنین بر تعهد ترکیه به فعال‌سازی روند سیاسی در سوریه و اهمیت تداوم «روند آستانه» به‌عنوان ضامن صلح و ثبات در این کشور تاکید کرد. او در پایان تصریح کرد که سازمان ملل باید نقش رهبری خود در حل و فصل بحران سوریه را با جدیت ایفا کند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی