سایز متن   /

در تمامی مدارس شهر منبج واقع در شرق حلب، برای هفتمین روز متوالی اعتصاب عمومی در اعتراض به برنامه‌های درسی جدیدی که توسط “اداره خودگردان” وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه تحمیل شده است، ادامه دارد.

یک منبع محلی به رادیو و تلویزیون الکل در حومه حلب گفت که “ساکنان و دانش‌آموزان شهر منبج و حومه آن برنامه‌های درسی “قسد” را رد می‌کنند زیرا این برنامه‌ها حاوی ایدئولوژی های گروهک تروریستی پ.ک.ک است که با ارزش‌ها و فرهنگ ساکنان مناطقی که تحت کنترل آنها است، مغایرت دارد.”

این منبع افزود که اهالی منطقه از “قسد” خواستار حذف این برنامه‌های درسی جدید و بازگرداندن برنامه‌های درسی قبلی هستند که قبلاً در مدارس تدریس می‌شد.

جمعه گذشته، اهالی شهر منبج در مقابل مجتمع آموزشی واقع در جاده حلب تظاهرات کردند و خواستار لغو برنامه‌های درسی جدید شدند، اما تاکنون اداره خودگردان به این خواسته‌ها پاسخ نداده است.

روز پنجشنبه قبل از آن، تعدادی از دانش‌آموزان منبج کتاب‌های درسی که “قسد” به زور به منطقه‌ای که اکثریت جمعیت آن را عرب‌ها تشکیل می‌دهند، تحمیل کرده بود را پاره کردند. این کار در اعتراض به محتوای این کتاب‌ها که دین، باورها و آداب و رسوم آنها را تحریف می‌کرد، انجام شد.

تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، دانش‌آموزانی را نشان می‌دهد که افرادی را که سوار بر خودرو بودند و برای توزیع کتاب به مدرسه آنها آمده بودند، بیرون می‌کردند.

موج اعتراضات علیه “قسد” در مناطقی که تحت کنترل آن در شمال شرقی سوریه است، در حال افزایش است. حدود ۲۰ روز پیش نیز شهر منبج شاهد اعتصاب عمومی بود و مغازه‌ها و کارخانه‌ها در اعتراض به سیاست‌های قسد علیه اهالی و وخامت اوضاع خدماتی و معیشتی تعطیل شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی