سایز متن   /

پس از احوالپرسی و دست دادن گرم دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی، با مقامات حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (DEM Partî) در پارلمان ترکیه، ارزیابی‌ها و بحث‌های مختلفی مطرح شد.

اوزتورک یلماز، نماینده حزب «نوآوری» و دبیر کل این حزب، ادعا کرد که اظهارات اخیر دولت باغچلی، رجب طیب اردوغان و نعمان کورتولموش، برای جلب حمایت در موضوع قانون اساسی جدید صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد که برنامه‌هایی برای ساخت و تجهیز خانه‌ای برای عبدالله اوجالان در چانکایا، آنکارا وجود دارد.

دولت باغچلی با دست دادن و احوالپرسی با نمایندگان حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز به شدت از مواضع باغچلی حمایت کرد که این امر پرسش‌هایی را در مورد امکان بازگشت به روند صلح و راه‌حل‌های جدید در آینده سیاسی ترکیه مطرح کرد.

با وجود این، وزرای دولت در مورد اوجالان اظهارات شفافی بیان نکردند و همچنان ادعاهایی درباره او در جریان است. اوزتورک یلماز همچنین در توییتی در پلتفرم X اعلام کرد: «ادعاهایی وجود دارد که خانه‌ای برای عبدالله اوجالان در چانکایا آماده می‌شود و او در آنجا تحت حبس خانگی قرار خواهد گرفت.»

یلماز افزود: «این ادعاها به صورت سازمان‌یافته و هدفمند توسط افرادی مانند دولت باغچلی، رجب طیب اردوغان و نعمان کورتولموش بیان شده است، و هدف نهایی آن‌ها پی‌ریزی پایه‌های قانون اساسی جدید برای اردوغان است. ما این ادعاها را بررسی خواهیم کرد. اگر صحت داشته باشد، مایه شرمساری و خیانتی بزرگ است. ما به مقابله با این اقدامات ادامه خواهیم داد.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی